Ja sån som är i två delar. Bästa kökssaxarna tycker jagDelbar sax?????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja sån som är i två delar. Bästa kökssaxarna tycker jagDelbar sax?????
Nej, fyllningen först kanterna sist - inte fylla magen så att man inte orkar fyllningen (enda undantaget är om man äter så att man kan spara pizza-rester och äta kalla till lämpligt öl)Vi brukar nästan bara äta egengjord pizza (fyrkantig på bakplåt). Då skär vi den i ”tallriksstora” bitar med pizzaskärare - sedan med kniv och gaffel. Om man äter köpepizza ligger den ju hel på tallriken och man äter direkt med kniv och gaffel? (Viktigt: Kanterna skärs alltid bort runt hela och äts först! )
Hur kan man dela pizza med sax? Saxen blir ju fettig ända in mellan till ploppen som håller ihop den.
Jag delar med kniv och gaffel.
Har en pizzaskärare men glömmer alltid använda den.
Nu blev jag sugen på pizza …
Jag hoppas att du inte tar detta på fel sätt nu, för jag menar inget illa mot dig eller någon annan som inte äter med kniv och gaffel , men det känns så grisigt. Varför ska man äta pizza med händerna när man inte äter annan mat med händerna?Jag trodde inte det fanns någon som åt pizza med kniv och gaffel
Jag måste umgås med massa luffare, självklart sliter man den i bitar med händerna och moffar i sig.
Detta oavsett om man är hemma eller äter ute
Flöt äts flötigt!
Åh, jag trodde jag var ensam. Exakt så.Kniv och gaffel för att dela pizzan i 4 delar. Delarna viks och äts sedan med händerna, eventuell spilld fyllning med gaffeln.
Jag hoppas att du inte tar detta på fel sätt nu, för jag menar inget illa mot dig eller någon annan som inte äter med kniv och gaffel , men det känns så grisigt. Varför ska man äta pizza med händerna när man inte äter annan mat med händerna?
Jag inser att det är mig det är fel på i det här, eftersom det är så vanligt att äta med händerna.
Jag avskyr att bli kladdig! Min nivå för att bli kladdig är nog betydligt lägre än din eftersom jag tycker att pizza är kladdigt!Jag äter allt som går med händerna
Pizza är ju väldigt smidigt att äta med händerna utan att bli särskilt kladdig.
Yes, jag äter smörgås, tacos, tortillas och hamburgare med händerna. Och korv med bröd, piroger och tunnbrödrulle. Så att äta pizza med händerna känns normalt. Men det hänger lite på pizzan och sammanhanget för mig. Pizzakväll hemma eller i stallet = äta med händerna. Pizza på civiliserad restaurang eller pizza med strukturella utmaningar = äta med bestick. Jag vill inte sitta och drälla eller kladda ner mig. Tycker inte att det är konstigt om nån väljer bestick.Jag hoppas att du inte tar detta på fel sätt nu, för jag menar inget illa mot dig eller någon annan som inte äter med kniv och gaffel , men det känns så grisigt. Varför ska man äta pizza med händerna när man inte äter annan mat med händerna?
Jag inser att det är mig det är fel på i det här, eftersom det är så vanligt att äta med händerna.
Hemma blir det med sax Äter jag på pizzeria blir det oftast i trekanter som skärs med matkniv när jag håller i kanten. Är degen för mjuk och inte kan hållas i handen och bära upp fyllningen så blir det kniv och gaffelEfter en lång diskussion med en amerikansk kollega ställer jag nu frågan till allvetande Buke: Hur skall pizza delas?