Det var tyvärr inte ägaren som kom ut, gissar att det var hans son. Har iaf inte sett karln förut.
Grannen är helt hjärnslut när det gäller hunden. Igår stod jag och sorterade sopor, då kommer han med hunden i koppel. Han stannar till vid mig och jag väntar på att han ska säga något, men det visar sig att han väntar in mina hundar?
"Ja där är ni ju!" säger han när de tillslut kommer i full fart. Då hade jag platsat dom nere på tomten. Tack för den liksom. Springer fram och stoppar upp dom medan karlfan bara muttrar "jaja det ska väl gå bra?". Hans hund börjar morra direkt och då går han.
Alltså, hur kan man läsa sin hund så fel? Det har liksom ALDRIG gått bra, varenda möte med hans hundjävel har slutat med att hans hund blir otrevlig så in åt helsicke.
Tyvärr tror jag att detta redan påverkat Gibbs vad gäller främmande hundar. Det är ju denna hund och så en till i området som brukar vara lös utom kontroll, det är de hundar han har erfarenhet av när man möts på det sättet. Lasse försökte jag ju kalla in häromdagen när vi mötte en okänd hund men han visade tydligt att han inte var bekväm med att vända ryggen till. Så påverkat dom har det gjort.