Hur börjar man?

T

Troya

Det finns säkert 100 trådar som handlar om precis samma sak. men hur börjar man tävla, främst i hoppning?

Jag har tävlat massor av klubbtävlingar och KM och allt det där, men aldrig "på riktigt". Det första jag ska göra är att ta Grönt Kort, gör det nu i veckan. Men sen då? Skaffa licens och allt det, hur gör man och VAR gör man det? Berätta allt och ÄNNU mer, om hur just NI började osv. Har nyligen köpt en ny häst som jag ska ha för framtida tävlan. Inte på någon hög nivå men lätta klasser och så i hopp/dressyr.

TACKSAM FÖR ALLT NI HAR ATT KOMMA MED! :D

Ellen

Sv: Hur börjar man?

Licens tror jag att du kan lösa via rsf hemsida.. Sen är dte bara att anmäla sig till en bra tävling (lätt at göra via internet) och åka dit och sen göra typ som du gjort på KM..ungefär;)Du måste ju oxå ha koll på att hästen är vaccinerad och har licens ;)

Licens tror jag att du kan lösa via rsf hemsida.. Sen är dte bara att anmäla sig till en bra tävling (lätt at göra via internet) och åka dit och sen göra typ som du gjort på KM..ungefär;)Du måste ju oxå ha koll på att hästen är vaccinerad och har licens ;)

Hur löser man ut hästlicensen? hur ofta osv(?) :D

Licens behöver man bara om man tävlar regionalt eller över. Om du tänker tävla lokala tävlingar så behöver du ingen licens alls.
Men vill du skaffa licens gör du det på www.ridsport.se
Det står precis hur man ska göra!

Sen är det bara att kolla i tävlingsterminen på samma hemsida och leta upp tävlingar. Man anmäler sej till tävlingarna och åker dit.

Som dom andra skriver behöver du licens och du ska vara medlem i en ridklubb som är godkänd i SvRF. Kontakta din klubb för att lösa licens. Du behöver oxå Grönt kort, ett kort som visar att du gått en kurs där man lär sej det viktigaste i TR. Om du inte har grönt kort prata med din klubb för att se om dom kommer ordna någon!

Hästen behöver licens om du ska tävla högre än lokalt, gå in på www.ridsport.se och läs mer om det.
På inbjudningstävling (ungefär som lokal) och uppåt ska hästen ha pass, chipmärkning och vaccinationsintyg (+mätintyg om det är en ponny)

Sen är det bara att kolla tävlingsterminen på www.ridsport.se och anmäla dej på internet/telefon/snigelpost och ut och tävla :D

Lycka till!
ps. Glöm inte att man måste ha nummerlapp på inbjudningstävling och uppåt.

Hur löser man ut hästlicensen? hur ofta osv(?) :D

Hästens licens gäller för livstid så den löser du bara en gång detta kostar 800:- tror jag.(man måste dock rapportera om hästen säljs så får man en ny licens med den nya ägarens namn på för 300:-)

Man löser en ny ryttarlicens varje år.

Läs mer på www.ridsport.se

Licens behöver man bara om man tävlar regionalt eller över. Om du tänker tävla lokala tävlingar så behöver du ingen licens alls.
Men vill du skaffa licens gör du det på www.ridsport.se
Det står precis hur man ska göra!

Sen är det bara att kolla i tävlingsterminen på samma hemsida och leta upp tävlingar. Man anmäler sej till tävlingarna och åker dit.

Hon behöver fortfarande lokal ryttarlicens vid lokala tävlingar. Hästen behöver inte ha licens förrän regional o uppåt. :)

Tack för hjälpen, jag "går alltid vilse" på ridsport.se bland tävlingarna haha :D

Ellen

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar