Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fasaden gör ingen nytta, den tar bara energi att uppehålla, du behöver den energin till att göra din situation bättre.Och så barnen mitt uppi det här de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
Gå. Att han räknar upp sina förändringar som prestationer men menar på att du skulle möta upp lika många är sjukt. Riktigt sjukt. Det gör ingen.Han menar att han bara ville att familjen skulle fungera bättre, att det var därför bästa lösningen var att han var hemma och tog ansvar för barnen. (Han förlorade vidare anställning november 2020) Han tycker jag är ologisk. För han kan inte både jobba och att våra barn inte är på förskola/fritids.
Och han vill fortfarande jobba på vår relation.
Och han menar att han har gjort alla förändringar jag bett om från familjeterapin,men Jag har inte följt upp å min sida
Jag är barn till skilda föräldrar och mår absolut inte dåligt av att mina föräldrar skilde sig!Och så barnen mitt uppi det här de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
Din son går troligen mittitu redan nu. Han märker garanterat att ert förhållande inte är bra. Barn ser sådant.Och så barnen mitt uppi det här de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
Och så barnen mitt uppi det här de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
Och nu försöker han skuldbelägga dig igen. Jag förstår att det är jättesvårt när man är mitt i det, man försöker ta sig loss från en partner som försöker dra en tillbaka hela tiden på olika sätt. Han vill behålla sin bekväma tillvaro som du möjliggör.Han menar att han bara ville att familjen skulle fungera bättre, att det var därför bästa lösningen var att han var hemma och tog ansvar för barnen. (Han förlorade vidare anställning november 2020) Han tycker jag är ologisk. För han kan inte både jobba och att våra barn inte är på förskola/fritids.
Och han vill fortfarande jobba på vår relation.
Och han menar att han har gjort alla förändringar jag bett om från familjeterapin,men Jag har inte följt upp å min sida
Använd dig av de resurser som finns och bryt upp på ett så säkert sätt som möjligt. Du är skyldig inte bara dig själv utan också dina barn det. Det finns inte ett scenario där det är okej att de ska behöva leva ihop med mannen du beskriver i det fetade. Det är riktigt jäkla allvarligt.Nej.
Han kan bli så arg. Så ja, jag är rädd. Det är obehagligt.
Givetvis är det hans ansvar att se till så att hemmet fungerar om han är hemma och ska få det att fungera, men fungerar det inte för dig får du faktiskt ta och ställa ett ultimatum om du inte har ryggraden att göra slut.Men han är hemma hela dagarna. Men kan inte sköta hemmet. Torkade precis bort intorkade rester från mellanmål mm från soffbordet som jag lämnat för att se OM han ser. Men han kan inte. Jag tror inte han kan. Men jag orkar inte mer
Jag är uppvuxen med skilda föräldrar och det var mkt bättre för mig än när de tjafsade om allt.Tack för alla svar. Verkligen! Det hjälper oerhört när hjärnan snurrar. Även att läsa det jag skrev för snart ett år sedan.
Jag är rädd för all förändring jag inte kan påverka just nu. Han sover än.
Men jag har som mål idag att säga att jag kommer ansöka om skilsmässa och att vi diskuterar boende. Samt att han får ta kontakt med advokat, och jag har en egen advokat.
Hur har ni kloka som överlevt gjort? Jag har inte råd att hoppa in i en lägenhet, vi har hans A-kassa och min lön. Jag har bearbetat att släppa huset i värsta fall, även om jag inte vill. Men bara för att slippa bråk.
Inte för att mitt ex var fullt lika asig, men jag flyttade till lgh, bodde där några år.Hur har ni kloka som överlevt gjort? Jag har inte råd att hoppa in i en lägenhet, vi har hans A-kassa och min lön. Jag har bearbetat att släppa huset i värsta fall, även om jag inte vill. Men bara för att slippa bråk.
Hur har ni kloka som överlevt gjort? Jag har inte råd att hoppa in i en lägenhet, vi har hans A-kassa och min lön. Jag har bearbetat att släppa huset i värsta fall, även om jag inte vill. Men bara för att slippa bråk.
Så jäkla fina inlägg i den här tråden, blir varm om hjärtat. Detta är bara ett exempel.Jag hyr en trea(radhus). Barnen har varsitt rum och jag har ett krypin i vardagsrummet, avskiljt av bokhyllor. Jag sparar mycket varje månad, vi drömmer om större, och alternativet att ha bott kvar med pappan känns helt barockt.
Du har ett jätteförsprång iom att du äger ett halvt (?) hus! Ni kommer att klara er bra, det kanske inte kommer att bli perfekt direkt efter separationen, men du kan börja jobba mot DITT framtida liv redan nu.
9 april är en bra dag att ta nästa steg, det är jag säker på. Sköt om dig!
Tror du verkligen att ni behöver varsin jurist för att lösa det praktiska? Ärligt talat alltså. För jurister är inte billiga. Om ni idag lever på marginalen så har ni verkligen inte råd att lösa er kommunikation med hjälp av jurister. För de allra flesta löser det sig när man pratar med varandra. Ni kommer lösa det om ni är två mogna individet som rationellt pratar om hur ni vill ha det. Vill du bo kvar i huset så säger du det till honom. Går han med på det så pratar du med banken så att du får ta över lånen och eventuellt köpa ut honom. Allt i överensstämmelse vad ni gemensamt kommer fram till.Tack för alla svar. Verkligen! Det hjälper oerhört när hjärnan snurrar. Även att läsa det jag skrev för snart ett år sedan.
Jag är rädd för all förändring jag inte kan påverka just nu. Han sover än.
Men jag har som mål idag att säga att jag kommer ansöka om skilsmässa och att vi diskuterar boende. Samt att han får ta kontakt med advokat, och jag har en egen advokat.
Tror du verkligen att ni behöver varsin jurist för att lösa det praktiska? Ärligt talat alltså. För jurister är inte billiga. Om ni idag lever på marginalen så har ni verkligen inte råd att lösa er kommunikation med hjälp av jurister. För de allra flesta löser det sig när man pratar med varandra. Ni kommer lösa det om ni är två mogna individet som rationellt pratar om hur ni vill ha det. Vill du bo kvar i huset så säger du det till honom. Går han med på det så pratar du med banken så att du får ta över lånen och eventuellt köpa ut honom. Allt i överensstämmelse vad ni gemensamt kommer fram till.
Jag vet att det är skitjobbigt att prata och jag vet att det är skitjobbigt att ta upp jobbiga ämnen, men just nu har du liksom inget annat val. För vad är det andra valet? Mer än att bo kvar och härda ut? Att packa dina saker och ta barnen och dra - men det är ju inte alls vad du vill.