Vi äger nu min jag har hyrt också.
nackdelar med att hyra är:
att du får inget tillbaks i slutändan om du måste flyttar
Du får inte nåt av ägaren om du uppgradera, bygga om, om de har inte gått in på den från början. Och sen kan hyran blir högre om de måste ligga till kostnader.
man kan inte gör vad som helst eller hur du vill göra t ex. Man måste alltid kolla up det med ägaren.
Fördel:
visa på byggning står ägaren för.
det beror på lånen/banken men ibland är det inte så stort skillnad med kostnaden på hyran och en banklån per månad.
nackdel att ägasjälv:
Vi måste står för alla kostnader.
Fördel:
med all på byggning så är gården värt mer, nu kan den säljes (om man vill) för mer än vad investeringar är.
Vi kan gör precis vad vi vill, när vi vill och hur vi vill!
Ingen kan mitt i allt säger, tyvärr så ska våra barn ha gården så ni måste flyttar.
När jag var tvungen att lämna min hyrd gård, så var jag tvungen att lämna allt. Alla timmar med på byggning och sånt för ridbanan och stall var bara bortkastad. Hyresvärden sa vi kan göra vad vi vill men de inte kommer hjälpa ekonomiskt om inte vi vill har högre hyran. Sen om de hjöde hyran och det tog t ex 26 månader för att kostnaden för "på byggning" är betalt tillbaks. så fortsätter en högre hyran vidare, Om du förstår vad jag menar.