Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Men vilken härlig hyresvärd som betalar material för så mycket renovering :laugh:
Önskar att vår hyresvärd var lika generös..

Vi vet vilken tur vi haft, men de insåg också att de var tvungna att göra något ordentligt med huset, för innan oss så var det till försäljning men ingen nappade och ska det hyras ut måste det gå att bo i. :)

Kram, Maya

Jag och min sambo bor i hyreslägenhet som vi flyttade in i juli, vi har tapetserat om i alla rum utom kök o badrum och fått luckorna och garderoberna ommålade.

När vi flyttade in:
Hall
DSC_0716.jpg

DSC_0715.jpg

vardagsrum:
DSC_0717.jpg

sovrum:
DSC_0717.jpg

Kök:
DSC_0713.jpg

Efter tapetsering och målning:

Kök
DSC_0026.jpg

sovrum:
DSC_0517.jpg

hall:
DSC_0025.jpg

DSC_0024.jpg

Uteplats:
DSC_0709.jpg

Vår gröna fina gräsmatta :grin:
DSC_0718.jpg

Senast ändrad:

Vardagsrum (iordning för nyår så ni får fantisera bort girlanger o bordet ska stå på andra hållet :p)
DSC_1334.jpg

DSC_1335.jpg

DSC_1341.jpg

Jag bor ensam i en 2-2,5a i stockholms innerstad.
Flyttade in i höstas, så det är fortfarande en del saker som ska åtgärdas men det tar sin lilla tid.

Sovrum
IMG_5705.jpg

IMG_5683.jpg

IMG_5684.jpg

IMG_5686.jpg

Vardagsrum
IMG_5698.jpg

IMG_5676.jpg

IMG_5701.jpg

IMG_5702.jpg

Senast ändrad:

Ja, det har du rätt i, vi säger hela tiden till varandra hur glada vi är för att det fungerar så bra! :laugh:

imrahil: Tack, vi är så nöjda, jag kunde nog inte, i början, tro att det kunde bli så här bra. :D

Kram, Maya

En koja på 74kvm i Stockholm

Vardagsrum/matplats innan jag ens flyttat in

Photo0302.jpg

Samma plats med bord o stolar

DSC_8444.jpg

Matbordslampa

DSC_7646.jpg

Soffa

DSC_8478.jpg

Soffa, tv o stereo

DSC_8547.jpg

Badrum

Photo0293.jpg

Photo0294.jpg

Supersnyggt! Jag gillar verkligen Sjuan i läder, så mycket snyggare än den vanliga. Visst hade du en Wingchair också?

Jo om inte annat så är mjukare o erbjuder inte samma träsmak i röven som den vanliga 7an.

Jo det stämmer att jag hade en Wing Chair, men jag valde faktiskt att sälja den eftersom den inte riktigt fick plats här hemma..
Sen dess har jag funderat på att skaffa en Lounge Chair av Eames, men vet inte riktigt om den får plats heller.

Här bor vi!
huset1.jpg

Ser ut som på landet men ligger bara 5 min med cykel från centrum, är en gammal prästgård.
Vill man se bilder inifrån så har vi en blogg (egenhändig samt ständig renovering...:D)

Vilket arbete ni gör! Härligt att ni försöker att återställa lister, m.m.:)

Tråkigt dock att kakelugnarna inte finns kvar.:( Jag riktigt gnuggade händerna när jag klickade mig in på bloggen, i förhoppningen att jag skulle få beskåda ett gäng vackra sådana. Ja, jag är mer eller mindre besatt av kakelugnar.:angel: Det blir så när man väl en gång bott på ett ställe med sådana...

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar