Hur bor du?

Sv: Hur bor du?

Nikon0041024x768.jpg
:love:

Här bor jag och mina katter. Det är ett 1800-talstorp som ligger 15 km fågelvägen från Göteborgs innerstad.

Ca 55m³ boyta och lite till i kallutrymmen. Vinden är oinredd. Det är väldigt låg standard och det finns tyvärr nästan inga skåp och andra förvaringsmöjligheter. Rejält lågt i tak och bara elvärme då skorstenen är utdömd.

Vi har bott här i 2 år nu och trivs gudomligt!

Jag hyr stället på rivningskontrakt så jag hoppas mina hyresvärdar inte bestämmer sig för att bygga garage i brådrasket. Men det ska de nog inte då de väntar sitt andra barn till försommaren. Det är deras hus som skymtar i bakgrunden.

Vi bor i ett hus från 1700-t, 180 kvm på 5 rok.

Förra vintern:
17177_272192858996_744858996_3506698_5368340_n.jpg

Lite bilder från vår första vår i huset, har hänt en hel del i trädgården sen dess:
n744858996_1869988_6660575.jpg

n744858996_1869990_687320.jpg

Vi hyr huset. Det ligger på min sambos familjegård där även hans pappa och farbror bor. När vi flyttade in i januari 2008 gjordes en ytlig renovering, främst tapeter men även något golv och så badrummet. Men huset är i ganska dåligt skick och är i behov av en totalrenovering som tyvärr våra hyresvärdar inte är villiga att betala för.
Vi går istället och längtar till den dagen då svärfar flyttar så vi kan ta över hans hus, det är i toppskick. Kommer nog dröja ganska länge innan det blir av bara..

KL

Jag bor i ett hus på landet 13 km väster om Örebro. Det är ett hus som min gammelmorfar byggde i början av 1900-talet. Genomgående är det 70-talsstandard då min mormor och morfar rustade 1976. De slängde tyvärr ut 3 kakelugnar och vedspisen och drog in direktverkande el.

Nu är skorsten fixad och jag har en kamin i mitt kontor och en i köket, plus att det numera finns en luftvärmepump.

Huset är på 110 kvm (4 rum o kök) och tomten är på 5450 kvm. Har byggt stall i logen och arrenderar 1 hektar bete.

Bor numera här själv med mina katter, en hund och 2 hästar. Trivs kanonbra även om det är knappt om tid när det gäller att hålla insidan av huset i representabelt skick :angel:

/Lizzie

kl

Här bor jag nu, en radhus (snodde bilderna från hemnet :angel:)
image

image

image

image

Mitt sovrum :devil:
image

Fortsättning följer..

:love: Vars i landet ligger det där? O hur mycket får man betala för ett sånt ställe? Behöver inte vara specifik men på ett hum, förstår att det kan vara en känslig fråga.

Huset vi säljer ligger utanför Göteborg, utgångsbudet är 1 275 000 KR, och vi har tyvärr ingen intresserad hittils!
Troligtvis pga. sämsta tiden att sälja hus, innan jul, haha.

Gården vi köpt betalade vi strax över 2 miljoner för!

Vi bor i ett hus från 1700-t, 180 kvm på 5 rok.

Förra vintern:
17177_272192858996_744858996_3506698_5368340_n.jpg

Lite bilder från vår första vår i huset, har hänt en hel del i trädgården sen dess:
n744858996_1869988_6660575.jpg

n744858996_1869990_687320.jpg

Vi hyr huset. Det ligger på min sambos familjegård där även hans pappa och farbror bor. När vi flyttade in i januari 2008 gjordes en ytlig renovering, främst tapeter men även något golv och så badrummet. Men huset är i ganska dåligt skick och är i behov av en totalrenovering som tyvärr våra hyresvärdar inte är villiga att betala för.
Vi går istället och längtar till den dagen då svärfar flyttar så vi kan ta över hans hus, det är i toppskick. Kommer nog dröja ganska länge innan det blir av bara..

UNDERBART !!!!!!:love:

Ja det är lite så där gammalt-snett-rangligt mysigt :)

Önskar att vår hyresvärd ville rusta upp det ordentligt, skulle nog bli jättefint då :love:

KL

Det är verkligen kul att få se bilder från era boenden! Keep upp the good work. ;)

Jag flyttar snaaart!

Här bor jag!
31985826.jpg

Hyr en liten stuga på hyresvärdens gård. Den är inte mer än 28 kvadrat men det räcker alldeles lagom för mig. Har inga bilder inifrån men det är köksfönstret man ser längst till höger, och sen sovrummet till vänster. Toa är i utbyggnaden, och i det hörnet man inte ser på bilden är det en liten veranda och ytterdörr. (Ja, den är också liten. Jag kan gå rak igenom den barfota men har jag skor slår jag i skallen.. har dock lärt mig ducka nu!)
1 km till stallet, sjöutsikt från köket, billig hyra. Älskar mitt chateau!

Vilket mysigt hus du bor i, mycket personlighet.

Jag och sambon hyr ett litet hus på landet och vi flyttade dit för snart 4 år sen och började i samma veva renovera det.

Från början var det bestämt att det bara skulle dras avlopp och bli nytt badrum och kök, men efterhand har varenda rum renoverats och det är bara en vägg i hela huset som står kvar där den var från början.

Vi kommer väligt bra överens med vår hyresvärd, som står för materialet och vi för byggandet, vi bestämmer tillsmmans vad som ska göras och hur det ska se ut.
Får även hjälp av dem emellanåt och en rejäl hyressänkning för att vi grejar.

Så här såg det ur när vi flyttade in -07.

Framsidan

Innergården

Gaveln åt norr, där vägen till grannarna gick förut, innan vi flyttade den

Köket, härliga murriga färger! hehe

Gamla trappen, som revs, dels för att den var livsfarlig och dels för att den tog en massa plats i köket.

Det som skulle bli vårt sovrum

Vardagsrummet, dörren är numera en vägg

Fortsätting följer...

Nya köket, bilden är taget ur samma vinkeln

Sovrummet, samma fönster i bild

Badrummet uppe

Duschen

fortsättning följer igen...

Framsidan -10

En veranda byggdes i höstas av gamal fönster vi hittade här

Nya vägen, skönt att inte ha den gåendes en halv meter från trappen..

Här gick vägen förut, nu är det grusgång och gräsmatta istället

Det är en del kvar, nya trappen är inte klar, och lilla hallen uppe och vi har lite att fixa med gräsmattan som blev uppgrävd i somras, men vi är mer än halvvägs. hihi
Kram, Maya

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar