Hur bor du?

Narcissa

Trådstartare
Då jag själv precis har köpt hus är jag lite nyfiken på hur ni andra bor. Kan ni inte skriva lite om ert boende och kanske lägga ut några bilder? Det är kul med lite inspiration. :)

Sv: Hur bor du?

Själv är jag mitt i ett husbygge/flytt och bor fn på en minisäng i ett kyffe som ska bli badrum.

Bygget är en tvåa med kokvrå, stort allrum/kök/hall samt sovrum, badrum och klädkammare. Tot ca 70 m2 och 3½ m i nock.

Det bästa av allt?

Det är en gammal höskulle = fin utsikt, inga grannar och nära till både hästar, får och hundträningsområde!

Så här ser det ut idag:
IMG_0023.jpg

IMG_0027.jpg
(sovrum och klk till vänster, bad till höger)

Så här såg det ut i September (Samma fotovinklar):
IMG_1094.jpg

IMG_1032.jpg

Då jag själv precis har köpt hus är jag lite nyfiken på hur ni andra bor. Kan ni inte skriva lite om ert boende och kanske lägga ut några bilder? Det är kul med lite inspiration. :)
Jag bor på gård på landet... :love:
Lägger ut förra årets vinterbilder.

1. Så här ser det ut när man har svängt in på vår väg, vi har en "nästan allé" på vägen som går förbi vårt hus/genom vår gård.
På andra sidan släpet finns numera en paddock, som inte fanns förra vintern..
Vårt hus går att ana på fotot om man vet om att det finns där - i vänsterkanten, bakom buskar och träd.
Bild0078.jpg

2. Här är huset i lite vinterskrud
Bild0079.jpg

Har inga bra bilder på hur det ser ut invändigt...

Migo - fräckt bygge! Vi har också en "lägenhet" på loftet.

Och här bor jag. På landet, men bara 7 minuter från stadsgränsen:)

Huset, ganska nybyggt, vi byggde 2002
Huset.jpg

Februari i år
009.jpg

Stallet
022-1.jpg

Vad mysigt det ser ut, och somrigt:) Här får du lite inne hos mig:

Köket
IMG_5245.jpg

Kök, mot vardagsrum
IMG_5247.jpg

Vardagsrum, mot kök
Vardagsrum.jpg

Vardagsrum (med 20 år gammal skinnsoffa, men det finns ingen skönare)
Soffgrupp.jpg

Badrum
Badrum.jpg

Detalj.jpg

Ja, så ser det ut hos mig:)

Ameo - vilken härlig gård!

Kul med lite interiör.
Mitt ska renoveras lite. Just nu håller de på att måla och i sommar ska kök och badrum fixas till.
Men när det är färdigmålat så ska jag ta lite bilder. Jag kommer att köra på english countrysidestilen. :)

Inte vad jag har sett, iof är inte jag där varje dag så jag kanske har missat :angel:

vi (min man) har byggt ett hus från grunden,fällt träd från egen skog, sågat till virke,slagit varenda en spik på plats själv..

huset ligger på mina svärföräldrars mark..hektarer finns många men inga som lämpar sej för att ha ett par hästar hemma:mad:

huset började vi bygga då vi hade 3 små barn under 4 år, det är ännu inte klart fast vi bott här i 10 år..:eek:det fattas lister och farstun o trapphuset är inte fixade..det har retat mej till nära på skillsmässa,men nu är jag rätt så nöjd.o tar året som det kommer..

huset är ca 180 m2, jag tycker det e vackert med gammeldags dubbelspröjsade fönster (men fy vad jobbiga att tvätta.)

häftigt o häftigt..dumdristigt kanske..men jo,allt virke (även till fönstrena) är från egen skog..alla spikar,varje tegel,varje taktegel..allt själv ditplockat..men sen tar oxo årken slut o det blir aldrig färdigt..:crazy:

KL

Jag älskar "hemma hos" trådar.

Vi köpte i Dec -08 ett världens jätteprojekt, men vi "trodde" vi behövde lägga om lite golv, tapetsera osv.
Det slutade med att hela huset blev utblåst till yttervägg, så ny el, nya golv, nya innerväggar m.m är gjort. Vi har fortfarande massor att göra men är en bit på väg.
Bjuder på några från köket :)

Köket när vi köpte huset. Notera att den mörkblåa tapeten över fönster var i hela köket :grin:

Köket utblåst

På väg att bli ett kök, långtifrån färdiga då vi väntar på skåpsluckor, lister ska upp m.m men vi bor här och det är huvudsaken :D

Mer kort finns om någon vill se :)

Varföööör har alla utom jag så stora hus? Jag vill ha ett stooort hus. Mutter, mutter.

KL

Jag, min sambo och våra två hundar bor i ett litet sött hus på ca 75 kvadrat, tomt på ca 1000-1200 kvadrat, en lillstuga (används som gäststuga/bibliotek) på ca 25 kvadrat, och med 75 meter till sjön. Öppen spis, världens sötaste och bästa lilla kök och jättenära till skog och ängar. Det är verkligen vårt drömhus :love:.

Huset byggdes som en sommarstuga 1969, sen byggdes det till och om till åretruntboende 1994 av de förra ägarna som bodde där tills vi tog över det den 29/11 2010.

29218_394604582581_665887581_4240595_1393769_n.jpg

Framsida sommar

29218_394604557581_665887581_4240592_748520_n.jpg

Baksida sommar

29218_394604572581_665887581_4240593_6421472_n.jpg

Utsikten från tomten sommartid :love:

73107_447042947581_665887581_5480403_5925404_n.jpg

Köket

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 300
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar