Hur bli av med getingbo?

D

Duplica

Vi tycks ha ett getingbo på balkongen, inne mellan tegelstenarna vid taket. Hur får vi bort det? Är det bara anticimex som gäller? Är lite orolig för att katterna ska jaga och äta upp dem :crazy:

Sv: Hur bli av med getingbo?

Enklast, snabbast, miljövänligt mm är att använda dammsugaren!

Rigga upp slangen så att änden på röret hamnar direkt under där getingarna går in och ut. Sätt igång dammsugaren och låt den gå den tid som behövs för att getingarna ska "ta slut".

Vad som händer är att arbetarna dör och boet med övriga innevånare därmed också gör det. Slut på den plågan. Getingarna dör i allmänhet snabbt efter det dom har hamnat i damsugaren, men vill man påskynda ytterligare gör en pust radar el liknande susen.

LIA

Grymt att göra getingarna till alkoholister. ;)

Vanligt är att getingarna har sitt bo längre in i huset och kryper en bra bit från den plats man ser dom gå in/komma ut. Störs dom vid ingången av lukter etc så väljer dom en annan väg istället. Men ser man billan och kommer åt den, funkar ju en dos insektsmedel el dyl.

LIA

Tack för bra tips! :bow:

Jag vet ju inte riktigt hur långt in det sitter .. Vi bor på översta våningen, och de kryper in mellan teglet och taketpå balkongen .. men ska prova få bort dem! :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 247
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 180
Senast: Maniac123
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama