Hur behandla parkeringsskada?

MissFideli

Trådstartare
Min bil har fått sig en liten parkeringsskada :( Fördelen är att den är liten och verkar vara ytlig. Men hur gör man?
Aldrig ägt ny bil ju, mina gamla har man ju inte direkt brytt sig om :p
 
Sv: Hur behandla parkeringsskada?

Har orsakat en parkerings skada. På ny bil. Vi fyllde i en skade anmälan som skickades till försäkrings bolaget, vi hade samma. Jag fick förhöjd premie, som påföljd.
Försäkringsbolaget talade om vart hon skulle köra bilen, för att få skadan åtgärdad. Min bil får vara så länge, det vart bara i plasten.
Så har du reda på vem som gjorde det, skriv skade anmälan. Tror de ligger på nätet. Annars hör med försäkrings bolaget hur du ska gå tillväga.
 
Sv: Hur behandla parkeringsskada?

Ja, hade jag vetat vem det var, hade det ju varit lätt. Men så är inte fallet tyvärr.
 
Sv: Hur behandla parkeringsskada?

Min bil har fått sig en liten parkeringsskada :( Fördelen är att den är liten och verkar vara ytlig. Men hur gör man?
Aldrig ägt ny bil ju, mina gamla har man ju inte direkt brytt sig om :p

.
Om du vill ha skadan reparerad åker du ex till återförsäljarens skadeavdelning så sköter de allt. Någon polisanmälan behövs ej.
Är bilen helt ny ingår troligen vagnskadegaranti i 3 år dvs du har själv bara tecknat halvförsäkring på bilen?
Du får en tid för inlämnandet av bilen och sedan hämtar du ut den till kostnaden av självrisken som många gånger är 5000kr när det gäller nybilsförsäkringen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 897
Senast: Squie
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Wysiwyg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 778
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp