hur avbelastar era pållar vid ledinflammation

Empalie

Trådstartare
Min pålle har hovledsinflammation på vänster fram, han hade det i höger för ca 1 och ett halvt år sedan. Denna gång avbelastar han vänster väldigt mycket tycker jag. Han har det gärna framför sig och vilar han höger bak så är vänster fram alltid framför höger. Vilar han dock vänster bak så kan han stå jämsides med båda fram. Hästen i fråga har varit på klinik två gånger och behandlats med adequanin.
Har era hästar också gärna avbelastat benet så här pass.
Sedan behandlingarna har ju avlastningen blivit bättre han var så rädd om det när han skulle sätta ner det innan och tog betydligt kortare steg med höger i skritten. Men jag tycker han avlastar det en hel del fortfarande, kan det även vara psykiskt.
Jag vet att det tar lång tid att läka men jag ville bara höra med er!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Senast: Ceta
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 594
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 024
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 114
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024
  • Valp 2025