Sv: Hur är hästfolk???
Nu ska jag först börja med att säga att det finns hästfolk och HÄSTFOLK, positiva och negativa sorter.
Men när jag hör någon säga hästfolk så tänker jag direkt på HÄSTFOLK, den dåliga sorten.
Såhär ser jag på hästfolk:
Hur folk beter sig?
Hästfolk är allvetare även om dom bara haft häst 2-3år. Dom tillrättavisar och påpekar allt som andra gör.
Dom syns på långt håll för dom ser alltid granskande ut.
Hästen är för dom ett verktyg, inte en familjemedlem, det handlar enbart om resultat och prestation.
Missbrukare av bestraffningar när hästen ej pressterar som den SKA enligt sin utbildning, spö är ett hjälpmedel som i deras fall bli ett misshandelsverktyg.
Klär sig?
I ridbyxor, tror aldrig jag sett en hästmänniska komma till stallet i jeans tillexempel
Gäna lite dyrare ridbyxor det är liksom inget du köper på hööks.
Och dom älskar att visa upp sina nya ONÖDIGT dyra stövlar, ridbyxor, jackor e.t.c
Pratar om?
Enbart tävlingsresultat, stamtavlor, priser på hästar, kläder, täcket e.t.c
Snackar gärna skit om hobbyryttarna som inte har stamtavlehästar med Robbyn Z i något led,
vilka skit täcken dom använder, att deras hästar inte presterar något och ej klarar av att tävla,
hur deras sits är, hur deras häst rör sig....ja skit snacket är oändligt och det är enbart nedvärderande och jämförande.
Dom pratar om hur DOM skulle gjort med den hästen för dess ryttare är ju under all kritik e.t.c
Hur är man mot varandra?
Hahahaha FALSKA, den falskaste sortens människor finns i stall.
Dom är din bästa vän så länge du är där, men när du går kan dom inte snacka nog med skit om dig, hur du handtarar din häst, hur du rider e.t.c