Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här... I mitt fall är det för att jag har haft lite "överseende" eftersom jag vet att hon egentligen kan och sen har det gått utför.
Dusty, 3 år rottweiler-hane. Kommer alltid när han är färdig med det han gör, "ska bara" här också. Han skulle aldrig få för sig att sticka iväg, men han måste bli färdig för stunden.
Jag kan bara svara hur jag gör.Halvt kl, ställer lite följdfrågor till dem med hundar utan fungerande inkallning som ändock har sin hundar lösa.
Är inte inkallningen nånting man strävar efter att befästa för att kunna ge sin hund möjligheten / friheten att vara lös?
Vad händer om det dyker upp en bil/moped/cyklist/skoter tex?
Hundrädd människa? ( finns även hundrädda som plockar bär mitt ute i skogen )
Andra hundar?
Senast idag mötte jag en man med en lös hund. Jag bad honom att kalla in sin hund men får till svar att hunden inte kommer på inkallning.
Nähä?![]()
Funderar lite på er som har hundar som väljer att INTE komma om det finns något roligare..
Tar ni ansvar och har hunden i lina ( el inhägnad ) eller chansar ni på att ni ska hinna upptäcka "det roliga" före hunden?
Jag kan bara svara hur jag gör.
Den som har problem vid inkallning kan kommandot stanna, och han lyder det.
När vi är ute i naturen kan jag inte släppa honom så långt ifrån mej som den andre, och kallar in honom när han når min tänkta gräns.
Skulle han se något intressant före mej, kan jag få honom att stanna, och jag går fram till honom och kopplar.
Däremot känner jag att detta inte känns säkert om jag går typ i parken, eller på strövområden på orten, därför har jag honom (båda faktiskt) kopplad då.
Funderar lite på er som har hundar som väljer att INTE komma om det finns något roligare..
Tar ni ansvar och har hunden i lina ( el inhägnad ) eller chansar ni på att ni ska hinna upptäcka "det roliga" före hunden?