Sv: Hur är det med er inkallning?
Självklart men vägen dit är inte alltid så enkel för alla raser/individer/ekipage. Min hund är ganska mammig och håller sig vid mig när hon är lös och har aldrig dragit okontrollerat men jag VET att jag inte skulle ha en chans mot en hare. Därför väljer jag att inte ha henne lös där harar finns eftersom jag tycker det är ett högt pris (för haren) att betala för att jag ska kunna testa om hon är inkallningssäker.Är inte inkallningen nånting man strävar efter att befästa för att kunna ge sin hund möjligheten / friheten att vara lös?
Där jag har min hund lös existerar inte bilar, mopeder eller cyklister. Tror dock inte att hon skulle visa något större intresse för dessa.Vad händer om det dyker upp en bil/moped/cyklist/skoter tex?
Hundar tror jag är ett mindre problem, människor är desto intressantare men så länge det är på avstånd springer hon hellre till mig. Därför (igen) släpper jag henne inte där jag riskerar att bli överaskad av en människa.Hundrädd människa? ( finns även hundrädda som plockar bär mitt ute i skogen )
Andra hundar?