Hur år det för era 05:or edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur år det för era 05:or edition 5

Jättesöt ponny :)
Om den tenderar att gå på bogarna tycker jag det är viktigt att komma till rätta med det så fort som möjligt, även en unghäst måste bära sig själv. Mkt övergångar och tempoväxlingar i kombination med en lätt hand förbättrar bärigheten.

*kl*

25662793.jpg

24254880.jpg

Fantastiskt fint huvud!! :love:

Söt ponny! Ser ut att vara trevlig, något kort i fromen dock. Ser ut som att han (?) är lite spänd och gärna kryper bakom på ridbilderna, särskilt den sista. Men så är det ju med unghästar, finns massor att lära och jobba på! Jag och Guardi är inte i närheten av någon form överhuvudtaget, förutom huvudet rätt upp då!:D

Söt ponny! Ser ut att vara trevlig, något kort i fromen dock. Ser ut som att han (?) är lite spänd och gärna kryper bakom på ridbilderna, särskilt den sista. Men så är det ju med unghästar, finns massor att lära och jobba på! Jag och Guardi är inte i närheten av någon form överhuvudtaget, förutom huvudet rätt upp då!:D

Ja, vi ska träna på en längre och lägre form. Det är nästa projekt :) Hon är rätt nervös och koncentrerar sig mest på allt annat runt omkring, därav spänner hon sig och kryper bakom, jag vet.. :cool:

*Kl*

Ska väl ta och presentera mig jag oxå då! :)

Heter Magdalena (Magda) och är 22 år. Har hållit på med hästar sedan jag var 6 år, första ponnyn fick jag då jag var 13, en outbildad arabval. på 5 år. Honom tävlade jag upp till FEI-nivå (och utbildade själv) och sedan tog jag upp honom som häst ett år när jag letade efter häst upp till MsvB. Min älskling :love: Sedan hittade jag "gamleman" (då 4 år) 2005 som jag har utbildat till MsvA just nu då. Han gick Breeders med mig som 5 åring. Stjärnan i stallet just nu då. ;) Sedan nu 2008 blev jag med min 05 : a Ove (som jag skriver om här). Fick honom som utbildningshäst av stuteriet (som jag köpte gamleman av) och nu har jag även fått klartecken att han ska FÅ STANNA HOS MIG (dvs. att jag köper loss honom)!!! :banana: Är så glad! Därför det varit lite tyst här ett tag från min sida. :)
Annars så jobbar jag som butiksbiträde 50 % i en klädaffär och pluggar på distans 50 %.

Det var väl lite om mig! :)
Kramar Magda!

Ja det var dig jag fick PM av va? (har fått rensa min inbox och har tagit bort nästan alla PM så kan inte kolla upp det :angel:). Var det så, så påminner de om varandra lite ändå! Trots att de inte är släkt ;)! Hon var fin din häst iaf :laugh:!

marwin, Jeeves, katarina_dacke, cela:

Hej, och tack :laugh:!
Jag tycker oxå han är fin och jag hoppas att han ska utmärka sig lite extra på dressyrbanorna i framtiden :angel:. (sen om vi ens kommer dit, är en annan femma ;))

Du får ursäkta mig, kanske har helt fel, men min första tanke är Magda från Bonde söker fru! Verkade stämma så bra in med araben och sen en unghäst som tävlas dressyr osv.
Stämmer det?

Men bilder på dina hästar vore skoj i vilket fall som helst ;)!

Heh. Okej. Jag erkänner. Det är jag som var med där. Så nu är det utrett. ;)

Här kommer lite bilder på hästarna iaf:

BT.jpg

(Magge "gamleman" 5 år och precis klarat kvalet till Breeders)

sotast.jpg

(Magge igen)

R2.jpg

(Ove - precis när jag fått hem honom)

DSCF0453.JPG

(Jag utan stallkläder - händer inte så ofta så här är beviset)

my_sid.jpg

(Min fina arabkille)

//Magda

Haha, verkligen!

*kl*

Jag är ju på jakt efter en ny sadel till min pålle och red igår i en Cliff Barnsby Whitaker som var det bästa jag någonsin suttit i! :love::love: Dessutom passade den kalas på Avalon och direkt när man lade på den så "fastnade" den lixom i perfekt läge. Förförsta gången på länge fick jag dessutom inte ont i ryggen under ridturen.

Tyvärr görs inte dessa sadlarna längre och begagnatmarknaden är inte så bred (enligt min uppfattning) men jag har iaf. hittat en brun 17" med normal bom som skall skickas till mig från Kalmar på prov :D

Hoppas verkligen att den är lika härlig som den jag provade!
Någon som har eller har ridit i en sådan?

Det är enligt mig en mycket bättre sadel än det märket som du tidigare har tittat på.. se över bommen ordentligt bara innan du slår till! Hoppas att den ska passa din snygga häst! Jag håller mina tummar! :laugh:

Mkt fina hästar i denna tråd måste jag säga.

Här är en bild på min lilla skrutta.

25859787.jpg
[/url][/IMG]

Hur många dagar tränar ni era 4 åringar och vilket upplägg har ni?

Cesar har kommit in i en växtperiod, och är väldigt pömsig av sej, och ligger och sover varje dag. Så han kommer få ta det lite lugnare ett litet tag framöver nu.

25907292.jpg

25907294.jpg

Dessa övermjuka och böjliga unghästar, det ser ju inte direkt så jätteskönt ut, så som han ligger med frambenen!

Heh. Okej. Jag erkänner. Det är jag som var med där. Så nu är det utrett. ;)

Här kommer lite bilder på hästarna iaf:

BT.jpg

(Magge "gamleman" 5 år och precis klarat kvalet till Breeders)

sotast.jpg

(Magge igen)

R2.jpg

(Ove - precis när jag fått hem honom)

DSCF0453.JPG

(Jag utan stallkläder - händer inte så ofta så här är beviset)

my_sid.jpg

(Min fina arabkille)

//Magda

Inte meningen att dra upp det om du inte ville. Hoppas det är lugnt :o!

Jättefina hästar du har iaf :love:!

25907294.jpg

Dessa övermjuka och böjliga unghästar, det ser ju inte direkt så jätteskönt ut, så som han ligger med frambenen!

Ååh, vad sööt :love:!

Men hur märker du att han är i en växtperiod?
Jag har förstått att man borde ha lite koll på det, men jag vet inte hur jag ska upptäcka det :confused:?!
Har ni andra stor koll på det?

*och lite knapplån*

Idag blev det en överraskande lugn longering. Han har ju ändå stått i nästan en vecka nu, men han höll sig på mattan. Så imorgon blir det en ridtur i ridhuset på morgonen innan lektionerna börjar. Även hans sår ser jättefina ut och det är nog ingen risk att de kommer gå upp.

Hur många dagar tränar ni era 4 åringar och vilket upplägg har ni?

Min är under igångsättning efter vintervilan som varade i 2 månader. Rider bara ute nu i början och det blir varannan dag ungefär. Skrittade första veckan och nu har jag börjar lägga in mer övergångar. Han känns härligt positiv! :love:
Nästa vecka ska vi börja ta oss till ridhuset igen och då blir det en längre träning i veckan och en dag med tömkörning. Sedan blir det två dagars uteritt och tre dagars vila.
Dressyrnissarna ska även börja ta några småskutt över hinder! Kan inte påstå att jag ser fram emot det med alltför stor entusiasm... :crazy: Någon som vill hoppa unghäst? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Jenka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar