Sv: Hur år det för era 05r edition 5
från idag, på en glad dörren
från idag, på en glad dörren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja jag tror en skogspromenad för hand i träns eller släppas i ridhus är bättre de dagar han inte rids, rid typ 4 dagar i veckan och sen aktivering utan någon på ryggen. De mår ju inte dåligt av att bli trötta emellanåt, hur pass hårt rider du när du rider? Ett pass i veckan kör jag galoppintervaller = riktigt trött, svettig å flåsig, ett pass blir det trav och lite galopp under ca 45 minuter så han blir svettig. Ett hårdare dressyr/hoppass och sen ett lugnare dressyrpass med lite lösgörande. Sen vilar han helt de andra dagarna men rör sig mkt i sin hage om dagarna.
Låter inte som att havre är något bra foder för din häst som redan är väldigt på tårna; havre är väldigt energirikt. Testa kornkross och betfor om han kommer behöva kraftfoder. (betfor innehåller ju oxå lite energi men mest fibrer som är bra för magen, ffa om man ger korn)
Men just för tillfället är det ju inte så mycket att göra med fodret, du kan ju inte direkt ge mindre hö Skulle vara om du hittade ett hö med lägre energivärden men det känns så långsökt och ger nog inte så stor effekt.
Aktivera honom alla dagar men rid bara 4 av dem Att leda honom offroad ger bra aktivering för både kropp å knopp ( för dej med )
Ang kylan så har vi ju haft så här kallt sedan november...
Måste bara fråga, varför går han ensam?
Oj hjälp, ni har verkligen inte haft det lätt.. Härligt att ni är på G igen med bättre förutsättningar.
Jag är imponerad och inte så lite avundsjuk på att ni kan rida UT era hästar, har ju haft lite svårt att få till den biten tyvärr.
Nåja, det blir till att ta nya tag om några veckor...
jag bor en bit utanför jönköping, ca 2 mil.
När är det dags för er att "tävla" då?
Hahaha låter som att ni hade ett intressant träningspass igår
varför kan du inte rida ut då? jag rider ut och har gjort från första ridturen, de 2 första gångerna hade jag med min sambo som gick brevid, och sen har jag ridit själv Har ni inga bra ridvägar? är bara lite nyfiken och hoppas så klart komma med en lösning på problemet!
*kl*
Skickar med en länk till en liten film från "hoppningen" igår
http://www.youtube.com/watch?v=Aiq1w4ZVnqA