Sv: Hur år det för era 05r edition 5
vi har haft lite speciella omständigheter nu under vintern jag och min häst.
Han satts in dec 07. reds in i alla gångarter feb 08 och reds mars-november med undantag för några veckors vila utspritt på perioden, ca 3 veckor. reds första halvåret enbart uteritter.
har alltid varit en otroligt glad och samarbetsvillig häst och var superenkel att rida in och vi red ofta ut själva och det gick hur bra som helst.
vi bytte ort och stall i augusti och i det nya stallet blev hagarna riktigt hemska när det började bli lerigt och sen frös det på och då fick Dörren en sträckning i baklåret.
sattes på vintervila och fick gå i mindre grusad hage för att vila benet.
blev kvar i den hagen pga att valackhagen blev så dålig att jag inte hade hjärta att sätta ut honom i den.
han gick i grushagen totalt 8 veckor.
därför blev inte vår vintervila som den skulle utan jag fick en pålle med alldeles för mkt negativ överskottsenergi, han blev uttråkad och arg och fick en ny boxgranne som var superstressad som boxvandrade och dyl som fick min att må ännu sämre.
sen åkte han på en hudinflammation i ett sår på ett bakben som gjorde att han fick få pencillin och vila ytterligare 2 veckor längre än tänkt.
vi har nu äntligen för snart 2 veckor sen flyttat till ett nytt stall. han blev en tickande bomb i gamla stallet och mådde inte alls bra, och jag vill inte alls hålla häst i de förutsättningarna.
efter nästan bara 2 veckor i nya stallet med 10-12 timmars utevistelse i Enorma! lerfria hagar med många kompisar så har jag äntligen fått tillbaka min häst! underbart att se honom må bra igen
.
så idag har vi ridit för första gången sen 23 november, med undantag för några gånger där emellan. sista gångerna jag red i gamla stallet i januari var han en tickande bomb som skjöt och bockade något som han aldrig sysslat med förut.
men idag kunde vi skritta på utan några problem och vi var ute i ca 20 min. i det nya stallet där han aldrig dessutom varit ute förut. han skötte sig jättebra och jag är så glad
så nu är vi igång igen och ska skritta ett tag. vi har inte längre varken sig paddock eller ridhus så kommer bara att bli uteritter fram till i sommar. men jag är taggad ändå!