Hur är avkommor efter vic tim rocket och Suspisious Mischeif??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kitkat
  • Startdatum Startdatum
K

kitkat

Är det någon som har avkommor från dessa 2 hingstar. Har själv en paint efter Vic Tim Rocket och långt bak Mischief men han är så liten ännu. Har hört att Mischief ska lämna väldigt hårda och svåra avkommor efter sig. Är det någon som har erfarenhet av dessa pollar??

Mvh Emma

Sv: Hur är avkommor efter vic tim rocket och Suspisious Mischeif??

Är det ingen som har hästar efter dessa Paint hingstar????

Det stod en unghäst e SM på Sävsjö ridskola för 8-9 år sedan. Jag red den en gång och vad jag minns var den trevlig, hade bra takt i traven, var lite instabil i formen, svängde lättare åt ena hållet, hade svårt att hålla galoppen. Den var "medelstor", ganska kompakt, brunskäck. Den hade lipizzanermamma.

Okej... tycker det kan vara lite intressant hur de är...

Dessa hingstar passar bäst in under "Westernavel" så be moderatorn flytta tråden dit så får du svar av dom som känner till dom bäst;) VTR har jag träffat personligen och det är en trevlig hingst av bra typ. Har betäckt syrrans korsningssto med honom och fölet beräknas komma 11/6.

Jag har bara dålig erfarenhet av avkommor efter Vic Tim Rocket... :crazy: Väldigt hårda i psyket, och inte särskilt fina exteriört. Det är inget jag rekommenderar iaf.

Det finns åt bägge hållen. Man får inte glömma stoets inverkan(både vad det gäller exteriör och psyke) samt hur hästen uppfostras.

Hur tar man kontakt med Moderatorn då?

Tittade i mina anteckningar och han var visst inte så ung, 8 år när jag red honom 2000, men jag tror inte han var så mycket riden.

Jag tror han hade ett hårt psyke, det är den känsla jag får när jag blundar och tänker mig honom.

Jag har bara dålig erfarenhet av avkommor efter Vic Tim Rocket... :crazy: Väldigt hårda i psyket, och inte särskilt fina exteriört. Det är inget jag rekommenderar iaf.
Rajjis_070609.jpg

Hallå, här är RayRay of Eastwood. e. Vic Tim Rocket ue.Suspisious Mischeif.

En genomsnäll kille, mkt orädd men ganska hård i psyket. Men det är vanligt bland "paintar" med mkt kosseblad i sig. Dvs. mkt gott själförtroenede. Han har enorm god ridbarhet.
/Carina

Har ett sto som är efter Vic Tim Rocket. Hon är 5 år och har ett stabilt psyke, orädd och mycket självförtroende. Hon är ändå inte hård utan ganska mjuk och kelig. Väldigt nyfiken och har en massa roliga hyss för sig. Hon kan vara riktigt envis men inte bråkig.

Jag älskar denna hästen som har en helt otrolig personlighet. Hon är förresten helsyster till Ray-Ray.

Du kan se henne här http://hastblogg.lenabratt.se/#post11

Har ett sto som är efter Vic Tim Rocket. Hon är 5 år och har ett stabilt psyke, orädd och mycket självförtroende. Hon är ändå inte hård utan ganska mjuk och kelig. Väldigt nyfiken och har en massa roliga hyss för sig. Hon kan vara riktigt envis men inte bråkig.

Jag älskar denna hästen som har en helt otrolig personlighet. Hon är förresten helsyster till Ray-Ray.

Du kan se henne här http://hastblogg.lenabratt.se/#post11

Tack!! Det handlar om att förstå individen. Tyvärr så mådde inte RayRay så bra ett tag. Så han la sig till med en del olater. Men lyftet blev då vi fick hjälp. Jag är helt övertygad om att just de problem som vi hade berodde på hans vargtänder som alla bara nongalerade. Var hos två vetrinärer son vägrade ta bort dem. "De kunde inte vara till besvär" hette det. Åkte till hästtandläkaren Torbjörn Lundström. Han såg problemet, efter det så vände allt. Pga min ohälsa och att jag inte hade tillräckligt med kunskap, så lämnade jag honom till en duktig tränare som fick min älskade häst att förså att det inte gjorde ont längre och att det var kul att arbeta. Efter det så funger det superbra. Jag har ridit honom hela tiden fast det varit lite rörigt emellanåt. /Missi

Senast ändrad av en moderator:

Vet hästar som varit ok innan de bytt ägare och vice versa:grin:. De här hingstarna tar emot ston av alla de slag med tillhörande alla slags ägare.
Bara en tanke som slog mig när man undrar hur avkommorna är efter vissa hingstar. Som någon sa- det är inte bara arv utan även stor del miljö som spelar in på hur hästarna blir i slutänden.

Min kuse är efter Vic Tim Rocket. Han är en väluppfostrad kille men har mycket vilja stundtals.

Men har han ärvt sin fars Paint psyke så har jag ärvt min mors kolosala och outtröttliga envetenhet! Hehehe men så e han bara fyra, så man får väll räkna med att det är lite unghäst testning han drivs av. Inte bara sina paint nerver.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 481
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 978
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 460
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka