Hur allvarligt

Seabaz

Trådstartare
Hur allvarligt ser hästägare/tränare på jockeys som varit avstängda från tävling en period tex pga för mycket användning av spö? (eller annan förseelse)

Sv: Hur allvarligt

De flesta ryttare som rider mycket blir avstängda då och då så själva avstängningen spelar knappast någon större roll. Däremot så är det inte så ofta de verkligt bra ryttarna blir avstängda för överdrivet bruk av spö, det brukar inte vara så speciellt effektivt. :angel:

Jag vill inte ha ryttare som bankar på mina hästar av den enkla anledningen att jag inte tror att hästarna springer fortare när dom får stryk.

Väldigt olika. Vi sätter inte upp jockeys som slår mycket och hårt men jag vet att andra ägare/tränare bryr sig.

Jag och andra sidan är väldigt kräsen. Jag vill ha jockeys med sund syn på hästar, bra attityd, starka men samtidigt duktiga. Jag tillåter inte vem som helst. :p De senaste åren har vi haft kanske 3-4 olika jockeys så det blir inte många kvar när jag ställt mina krav.

Något irriterande när en jockey man vet rider ens häst bra, har blivit avstängd precis innan nåt storlöp .

Hej från Hambo

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 021
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka