Hur aktiva är era coton de tular

Love_Ireland

Trådstartare
Ja hur aktiva är era coton de tulear ?

Min är aktiv och vill att nogot ska hända hela tiden när man är ute med henne.
Men hon kan vara lika trött med.

Och hon uppfyller kraven ang rasen ju.

42926_1238761297.jpg
här e hon i fullt ös för att lämna bollen till mig

Sv: Hur aktiva är era coton de tular

Min coton är en riktig soffpotatis inomhus och kör fullt ös ute.

Min coton är en riktig soffpotatis inomhus och kör fullt ös ute.

ahh som min nu då.
Det är kul att dom uppfyller kraven för sin ras.
ska snart gå ut en runda med Disa som hon heter men har kennel namn med ju och hon kommer att ha energi för de med snart.

Behöver hon energi för att ha sitt kennelnamn? :D

asså.. jag vet faktiskt inte vilka "krav" du menar. En coton ska vara glad, stabil och sällskaplig mot människor och andra hundar..och anpassar sej till alla sorters livsstilar.. men att det är ett krav.. nja..

asså.. jag vet faktiskt inte vilka "krav" du menar. En coton ska vara glad, stabil och sällskaplig mot människor och andra hundar..och anpassar sej till alla sorters livsstilar.. men att det är ett krav.. nja..

där det står fakt om att antingen är dom en sofftpotatis eller så är det fullt ös.
Men jag förstår ju med varför dom kallas"krokodiljägare" dom är små kvicka små saker.

man har fått många skratt av vår gangster

Skulle gärna vilja läsa vart det står :)

Rasstandarden lyder nämligen "
Uppförande/karaktär
Rasen är glad, stabil och mycket sällskaplig mot människor och andra hundar. Den anpassar sig perfekt till alla sorters livsstilar. Coton de Tuléars temperament är ett av rasens huvudsakliga kännetecken."

Skulle gärna vilja läsa vart det står :)

Rasstandarden lyder nämligen "
Uppförande/karaktär
Rasen är glad, stabil och mycket sällskaplig mot människor och andra hundar. Den anpassar sig perfekt till alla sorters livsstilar. Coton de Tuléars temperament är ett av rasens huvudsakliga kännetecken."

Coton de tuléar är en liten hundras som härstammar ifrån Madagaskar. Troligtvis är det skeppshundar av bichon-typ som räddat sig iland efter något skeppsbrott. Där var den en favorit hos konungen, hundarna skyddade byn mot rovdjur eller inkräktare genom att skälla och varna.

En speciell egenskap de har är att de i ett hopp kan svänga 180 grader för att sedan landa och springa tillbaks därifrån de kom. De kunde även i vildmarken komma undan krokodiler genom sin klipskhet och snabbhet. Därför kallas Coton de Tuléar även Krokodiljägaren.
När fransmänen kom till Madagaskar och tog över tog de även med hundarna i sina båtar tillbaks till Frankrike. Där fick de sitt namn, "COTON" som betyder bumull på franska, "de TULEAR" som betyder från Tuléar (en hamnstad i Madagaskar).

fast det där är ju inget krav för rasen :) Vet inte vart fullt ös o soffpotatis platsade in där heller.. men nog om det.

det du pastade är nåt liknande som cotonklubben har på sin sida.

Ställer du ut din nåt? Vart kommer hon ifrån?

nej men om du söker på rasen så hittar du faktan. visst det står olika saker om rasen på olika sidor.

Nää vi ställer inte ut henne. Hon kommer från kennlen Coton Nest i helsingborg.

Jo självklart, men samtidigt så är det fortfarande inget krav. Rastypisk möjligtvis. Och nja.. jag håller mej till faktan som står på cotteklubbens sida ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 702
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 020
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka