Tiller

Trådstartare
Hej..
Jag har precis börjat träna lite terränghinder med min häst vilken vi tycker är helskoj! :)

Men nu när jag kollar runt lite på tävlingar så på vissa står det Fälttävlan 0,90 och på andra Fälttävlan Hunting..

Vad betyder hunting? 0,90 är väl som vanligt dressyr hopp och sen terräng eller? Kan inte det här så bra än... :crazy:

Var på Läger hos Uffe för första gången så nu har man fått försmak på det här!!

Passar på att slänga in en bild på mig och pållen!

Lger37mindre.jpg

Sv: Hunting??

Nu har jag fått höra att Hunting är att man hoppar både på bana och sen ut i terrängen och sen bana igen, har jag fattat rätt?
Men det är ingen dressyr med alls då eller?

Men hur vanliga är de tävlingarna? Jag har inte träffat på en ända hitentills. Skulle gärna vilja rida en.

Vet att Örebro och Mantorp brukar ha hunting, men beror ju lite på var du bor :p

De ska ju antagligen ha en i Leksand i höst, klickade vidare mig på ridsport sidan, då ploppade det upp en hel del.. :)

Tiller skrev:
De ska ju antagligen ha en i Leksand i höst, klickade vidare mig på ridsport sidan, då ploppade det upp en hel del.. :)

På Leksands hemsida står det dock att det blir fälttävlan istället för hunting...

Nu blir det hunting iallafall i Leksand!! Fy tusan vad roligt!!!

Vilka ska vara med? Tror det var den 17/9...

Någon som vet hur långa hunting banorna brukar vara?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 019
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 013
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 544
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar