Hunter under saddle

Sv: Hunter under saddle

Det är ju bedömningssporters dilemma. alla domare har inte samma smak. även om TR säger en sak så dömer de ju alltid lite efter sig själva.

Anneli: Det är inte bara westernryttarna som råkar ut för det. (att alla inom inriktningen dras över den berömda kammen) Det råkar vi nog alla ut för. Och visst är det konstigt att det är de dåliga ryttarna som får prägla vad de sedan tycker om alla ryttare inom just den grenen eller inriktningen. Jag hör aldrig någon som sett en duktig ryttare och som sedan tror att alla inom den grenen är så bra. Det vore ju roligare.

Dressyr när den är som bäst, sker också det, med väldigt lätt tygelkontakt. Inte långa tyglar som "vi" har, men en riktigt välriden dressyrhäst är lätt i munnen, och rids ihop med sitsen.

Det var den meningen jag svarade på. "inte långa tyglar som"vi" har.
Jag trodde du syftade på westernryttare när du skrev "vi", men jag kanske hade fel?

Jag menade inte alls att vara kritisk, utan bara påpekade att det finns många andra utanför westernsfären som rider dressyr på hängande tygel.
Jag tycker också vi verkar överens i det mesta.

Det var den meningen jag svarade på. "inte långa tyglar som"vi" har.
Jag trodde du syftade på westernryttare när du skrev "vi", men jag kanske hade fel?

Jag menade inte alls att vara kritisk, utan bara påpekade att det finns många andra utanför westernsfären som rider dressyr på hängande tygel.
Jag tycker också vi verkar överens i det mesta.

Hm, jag förstår... det är hemskt svårt när jag själv vet vad jag menar men inte alltid lyckas få fram det i det jag skriver :).

Jag tror grenen heter så. Jag är okunnig men nyfiken. Finns det någon som kan berätta mera om den grenen för mig? Jag har bara sett/läst lite om den och sett lite bilder och funderar tex på varför man inte rider i westernutrustning? varför hästarna rids i den extremt låga formen? varför används oftast hoppsadlar?
Det låter säkert som fåniga frågor för er som kan detta, men för mig som inte är hemma när det gäller western är detta ett helt okänt område. Upplys mig!:)
En riktig fjantgren! :eek:

Det är märkligt att "fjantgrenen" är en av de mest ökande inom westernridningen. Om man går på quartershower så blir man riktigt förvånad över de enormt stora klasser som hunterklasserna drar. Det gäller det samma i USA, förr så såg man det nästan aldrig och nu hör dem till en av de större grenarna där också. Speciella hunterhästar imorteras och avlas med. Så min kommenar är den mogna "Den som sa det han var det".

Det är märkligt att "fjantgrenen" är en av de mest ökande inom westernridningen. Om man går på quartershower så blir man riktigt förvånad över de enormt stora klasser som hunterklasserna drar. Det gäller det samma i USA, förr så såg man det nästan aldrig och nu hör dem till en av de större grenarna där också. Speciella hunterhästar imorteras och avlas med. Så min kommenar är den mogna "Den som sa det han var det".
Håller med, varför vill de starta i de här grenarna o lägga massor av pengar här..jo en gren som är kul o blir mer o mer populär..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
3 441
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp