hunter hjälp

Sv: hunter hjälp

På frågan om formen är jag inte säker på att jag kan svara helt korrekt, men jag misstänker att det helt enkelt har att göra med hur quartern är byggd, och hur den rids i andra grenar. Hästen skall ju inte ridas i den låga pleasureformen, utan i en lite högre form, men inte i "dressyrform". En liten kompromiss kanske, för att passa rasen?
Någon annan kanske kan svara bättre på just den här frågan...

Jag har varit med om diskningar för fel färg på ridbyxor, fel typ av vojlock, felaktig nosgrimma... mm. Det är väldigt tydliga regler för utrustning i dessa klasser.
Hoppas det klarnar lite! :D

Nosgrimman är väll en vanlig eng-nosgrimma, och sedan vojlocken är en sådan speciell sak som man kan köpa, ridbyxorna är väll inte vitt, utan att man kan använda beige, ljusblå ??:bump:

Det bästa är att läsa AQHAs regelbok, det står väldigt noga spesificerat färg på ridbyxor, kavaj, hjälm mm.
Engelsk nosgrimma ska det vara, ingen rem som går ner under bettet.
Vojlocken ska vara vit eller creme, och följa sadelns form, eller en sån som man kan stoppa nummerlappen i, enkom för hunterklasser. Shabrak är ej tillåtet.

Jag menar inte att en häst inte kan hoppa i den låga formen, utan att det försvårar ganska mycket för dem och det är lättare för dem att hoppa i en högre form.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp