Åkte till ån för att bada hundarna. Nöjda hundar, mindre nöjd matte. Vi luktade alla gammalt sumpvatten när vi åkte därifrån. Så jag hoppade in i duschen men hundarna får klara sig ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland undrar man om folk ens försöker tänka logiskt?! Vi klippte gråhundarna för nån vecka sen, visserligen bara mage och hals - men vilken skillnad!Alltså det går hysteri på FB där man promt hävdar att hundar lättare får värmeslag om man klipper dom för att pälsen håller dom kalla, och så visar man en bild tagen med värmekamera som visar att pälsen är kallare än en rakad del på hunden. Jamen låt mig ta på mig en dunjacka och gå med bara ben, vad tror ni är varmast på en bild med värmekamera? benen eller dunjackan? Slår dock vad om att det är mer svettigt under dunjackan.
Ja den bilden är en klassiker i Golden-sammanhang! Varenda jäkla gång någon lägger ut en bild på en rakad Golden så kommer den upp. Som om alla som rakar sin hund av någon anledning kommer sluta med det för att någon för femte gången postar bilden ihop med en otrevlig och nedvärderande kommentarAlltså det går hysteri på FB där man promt hävdar att hundar lättare får värmeslag om man klipper dom för att pälsen håller dom kalla, och så visar man en bild tagen med värmekamera som visar att pälsen är kallare än en rakad del på hunden. Jamen låt mig ta på mig en dunjacka och gå med bara ben, vad tror ni är varmast på en bild med värmekamera? benen eller dunjackan? Slår dock vad om att det är mer svettigt under dunjackan.
Det är inte säkert att de ens är i hundgård. Grannarna vid sommarstugan har sina trädgårdar inhägnade och deras hundar skäller konstant hela dagarna och sent in på nätterna. "Hundarna talar bara om vad som händer" jo men måste de tala om varenda löv som rör sig???Nog för att vi bor på landet men längre ner i dalen, knappa kilometern bort har i 5 timmar ett gäng hundar stått och tokskällt konstant i hundgård. Det är mestadels fält emellan och svag vind ligger på hitåt och det hörs mycket tydligt.
Är vad sjutton som helst ok när man bor på landet?
Detta händer ofta. Jag blir galen samtidigt som jag tycker synd om hundarna
Sen är jag orolig för att vi ska få skulden ifall någon tror att det är våra hundar.
( Våra är aldrig i hundgård på kvällar, nätter)
Det är inte säkert att de ens är i hundgård. Grannarna vid sommarstugan har sina trädgårdar inhägnade och deras hundar skäller konstant hela dagarna och sent in på nätterna. "Hundarna talar bara om vad som händer" jo men måste de tala om varenda löv som rör sig???
Ingen aning, jag blir tokig men de verkar helt nöjda, de höjer bara sina röster i sina samtal så de kan prata över hunden. När huliganen levde så ifrågasatte de om han verkligen var en jakthund, han skällde ju aldrig på tomten. jag konstatera att jag aldrig har tillåtit honom att torr skälla hemma utan det är i skogen som man gör sånt. men de fattade aldrig piken.Men hur fan står man ut? Skällande hundar är bland det värsta jag vet att höra på.
Alltså det går hysteri på FB där man promt hävdar att hundar lättare får värmeslag om man klipper dom för att pälsen håller dom kalla, och så visar man en bild tagen med värmekamera som visar att pälsen är kallare än en rakad del på hunden. Jamen låt mig ta på mig en dunjacka och gå med bara ben, vad tror ni är varmast på en bild med värmekamera? benen eller dunjackan? Slår dock vad om att det är mer svettigt under dunjackan.
I en av sheltiegrupperna blev det kallat djurplågeri att klippa/raka hunden
(var dock någon som faktiskt upplevt att hunden fick det jobbigare som nedklippt, men jag tror kanske att det hör till undantagen)
Det är inte säkert att de ens är i hundgård. Grannarna vid sommarstugan har sina trädgårdar inhägnade och deras hundar skäller konstant hela dagarna och sent in på nätterna. "Hundarna talar bara om vad som händer" jo men måste de tala om varenda löv som rör sig???
Våra gråhundar kan skälla älg i 24 timmar utan att hämta andanJag har sett utifrån vägen att de har hundgårdar som skymmtar bakom huset. Detta var ett konstant skällande. De hämtade inte ens andan. I timmar!!! Fattar inte hur de hushållen närmast dem står ut!
Stackars hundar
Biltem ahar en för typp 300kr. Ingen fantastisk maskin men den duger fint för att klippa ner päls på ångpannor till hundar. Chiko och Bobber skulle ju definitivt, garanterat inte vinna några skönhetstävlingar just nu Men dom mår såååå mycket bättre utan pälsen.Herregud, känns som varken jag eller hunden har sovit ordentligt på veckor. Måtte det där regnet i helgen bli av. Funderar på att raka hunden om det här fortsätter, han mår skit i den här hettan. Har ingen bra maskin bara.
I morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snartMitt fluff har fått magsjuka och legat inlagd hos veterinären Den långa pälsen tillsammans med blodiga diarrér var ingen bra kombination så vi fick sätta upp pälsen i rumpan i tofsar Men efter massor med dropp och magmedicin så har han fått komma hem igen Visa bifogad fil 17606
heartheartI morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snart