Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det går hysteri på FB där man promt hävdar att hundar lättare får värmeslag om man klipper dom för att pälsen håller dom kalla, och så visar man en bild tagen med värmekamera som visar att pälsen är kallare än en rakad del på hunden. :rofl: Jamen låt mig ta på mig en dunjacka och gå med bara ben, vad tror ni är varmast på en bild med värmekamera? benen eller dunjackan? Slår dock vad om att det är mer svettigt under dunjackan. ;)

Vi är i Tänndalen och njuter av fjäll, friluftsliv och svalka (dvs sisådär 20 grader). Skönt för alla och skönt att se Sigge leva upp. Körde lite lydnad och specialsök nu på kvällen. Det som känts som flera steg tillbaka i motivation tidigare i sommar verkar bara varit värme också. Känns som rätt beslut att avstå tävling fram till september.

Alltså det går hysteri på FB där man promt hävdar att hundar lättare får värmeslag om man klipper dom för att pälsen håller dom kalla, och så visar man en bild tagen med värmekamera som visar att pälsen är kallare än en rakad del på hunden. :rofl: Jamen låt mig ta på mig en dunjacka och gå med bara ben, vad tror ni är varmast på en bild med värmekamera? benen eller dunjackan? Slår dock vad om att det är mer svettigt under dunjackan. ;)
:banghead: Ibland undrar man om folk ens försöker tänka logiskt?! Vi klippte gråhundarna för nån vecka sen, visserligen bara mage och hals - men vilken skillnad!

Ja den bilden är en klassiker i Golden-sammanhang! Varenda jäkla gång någon lägger ut en bild på en rakad Golden så kommer den upp. Som om alla som rakar sin hund av någon anledning kommer sluta med det för att någon för femte gången postar bilden ihop med en otrevlig och nedvärderande kommentar :up:

Nog för att vi bor på landet men längre ner i dalen, knappa kilometern bort har i 5 timmar ett gäng hundar stått och tokskällt konstant i hundgård. Det är mestadels fält emellan och svag vind ligger på hitåt och det hörs mycket tydligt.
Är vad sjutton som helst ok när man bor på landet?
Detta händer ofta. Jag blir galen samtidigt som jag tycker synd om hundarna :(
Sen är jag orolig för att vi ska få skulden ifall någon tror att det är våra hundar.
( Våra är aldrig i hundgård på kvällar, nätter)

Vi har badat i eftermiddag. Gripa fick leka med en man och var helt psyko i sitt studsande och kampande och mannen sa att han hade ju fått veckans träning när de var klara :D
Sen när mannen + vänner gick ut lite senare i vattnet så skrek Gripa efter dom och hon blev inte lugnare när de började kasta en boll.. Vi gick ut i vattnet igen, gick inte riktigt sitta på land och få lugn och ro :angel:

Märks att hon byggt en hög förväntan på folk som hon TROR ska leka med henne. Skithund :D

Vi körde sen lite lydnad och sådant där när vi badade efter att jag lämnat småskitarna i bilen och det gick riktigt fint :up: Trötta blev dom alla tre.
37809378_1786129394802535_3960473293072367616_n.jpg

Herregud, vi dör i den här värmen :arghh:
Det är t om rätt skönt att jobba, för på kontoret har vi åtminstone AC.
Är så nöjd över vårt fina hundhus, som håller (förhållandevis) svala 24 grader nu när det varit typ 32-33 grader utomhus. Alla hundar och valpar håller till där på dagtid nu, det är det enda alternativet.
Hängde upp presenningar över Floyds och Otis hundgårdar häromveckan, så att de får lite mer markyta med skugga. Singeln blir ju sjukt varm i solen, så de kan ju knappt gå ut annars :crazy:

Floyd har fått något trassel med sina öron :( Han ruskar på huvudet flera gånger om dagen och kliar sig. Han är varm i öronen men jag får inte upp något när jag sköljer och jag tycker att det luktar normalt, så jag hoppas att det bara är värmen och alla bad som ställer till det. Han är ju mer under vattnet än över nu för tiden.

Herregud, känns som varken jag eller hunden har sovit ordentligt på veckor. Måtte det där regnet i helgen bli av. Funderar på att raka hunden om det här fortsätter, han mår skit i den här hettan. Har ingen bra maskin bara.

Nog för att vi bor på landet men längre ner i dalen, knappa kilometern bort har i 5 timmar ett gäng hundar stått och tokskällt konstant i hundgård. Det är mestadels fält emellan och svag vind ligger på hitåt och det hörs mycket tydligt.
Är vad sjutton som helst ok när man bor på landet?
Detta händer ofta. Jag blir galen samtidigt som jag tycker synd om hundarna :(
Sen är jag orolig för att vi ska få skulden ifall någon tror att det är våra hundar.
( Våra är aldrig i hundgård på kvällar, nätter)
Det är inte säkert att de ens är i hundgård. Grannarna vid sommarstugan har sina trädgårdar inhägnade och deras hundar skäller konstant hela dagarna och sent in på nätterna. :arghh: "Hundarna talar bara om vad som händer" jo men måste de tala om varenda löv som rör sig???

Det är inte säkert att de ens är i hundgård. Grannarna vid sommarstugan har sina trädgårdar inhägnade och deras hundar skäller konstant hela dagarna och sent in på nätterna. :arghh: "Hundarna talar bara om vad som händer" jo men måste de tala om varenda löv som rör sig???

Men hur fan står man ut? Skällande hundar är bland det värsta jag vet att höra på.

Men hur fan står man ut? Skällande hundar är bland det värsta jag vet att höra på.
Ingen aning, jag blir tokig men de verkar helt nöjda, de höjer bara sina röster i sina samtal så de kan prata över hunden. När huliganen levde så ifrågasatte de om han verkligen var en jakthund, han skällde ju aldrig på tomten. :cautious: jag konstatera att jag aldrig har tillåtit honom att torr skälla hemma utan det är i skogen som man gör sånt.:angel: men de fattade aldrig piken.

I en av sheltiegrupperna blev det kallat djurplågeri att klippa/raka hunden :angel::angel:

(var dock någon som faktiskt upplevt att hunden fick det jobbigare som nedklippt, men jag tror kanske att det hör till undantagen)

Jag har sett utifrån vägen att de har hundgårdar som skymmtar bakom huset. Detta var ett konstant skällande. De hämtade inte ens andan. I timmar!!! Fattar inte hur de hushållen närmast dem står ut!
Stackars hundar :(

Jag har sett utifrån vägen att de har hundgårdar som skymmtar bakom huset. Detta var ett konstant skällande. De hämtade inte ens andan. I timmar!!! Fattar inte hur de hushållen närmast dem står ut!
Stackars hundar :(
Våra gråhundar kan skälla älg i 24 timmar utan att hämta andan :p

Men, synd om både grannar och hundarna såklart. Jag hade aldrig tillåtit hundarna att stå och skälla sådär! Våra skäller bara om det är vilt i närheten, synligt eller i vind. Oftast händer det ju bara kvällstid/nattetid och är de då i hundgården så hämtar vi in dom. Finns liksom ingen logik i att gapa på dom att vara tysta när vi sen vill att de ska skälla på samma djur i skogen. Sara skäller även om det smäller, ligger en skjutbana på andra sidan älven och hon har lärt sig att smäller det så finns det älg någonstans.

Herregud, känns som varken jag eller hunden har sovit ordentligt på veckor. Måtte det där regnet i helgen bli av. Funderar på att raka hunden om det här fortsätter, han mår skit i den här hettan. Har ingen bra maskin bara.
Biltem ahar en för typp 300kr. Ingen fantastisk maskin men den duger fint för att klippa ner päls på ångpannor till hundar. Chiko och Bobber skulle ju definitivt, garanterat inte vinna några skönhetstävlingar just nu :D Men dom mår såååå mycket bättre utan pälsen.

Mitt fluff har fått magsjuka och legat inlagd hos veterinären :cry: Den långa pälsen tillsammans med blodiga diarrér var ingen bra kombination så vi fick sätta upp pälsen i rumpan i tofsar :( Men efter massor med dropp och magmedicin så har han fått komma hem igen :heartVisa bifogad fil 17606
I morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snart :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
218
· Visningar
10 643
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka