I morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snart
Usch! Hoppas han kryar på sig bra nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snart
Zvante hade väldigt problem med öronen det sista halvåret/året av hans liv (allergihund, så fick väldigt lätt svamp) och Elton har haft liknande som Floyd verkar ha några gånger. Det jag tycker funkat bäst är att tvätta med "CleanAural sensitive" (rekommenderad av vet.) och sen när det fått torka några timmar eller så, så har jag använt Oticurant öronpuder Upplever att öronpudret gör att det känns mer torrt i öronen för hunden vilket gör att det slutar klia och irritera.Floyd har fått något trassel med sina öron Han ruskar på huvudet flera gånger om dagen och kliar sig. Han är varm i öronen men jag får inte upp något när jag sköljer och jag tycker att det luktar normalt, så jag hoppas att det bara är värmen och alla bad som ställer till det. Han är ju mer under vattnet än över nu för tiden.
Fy, hoppas han kryar på sig snartI morse fick vi åka in igen ... Både kräks och bajsar rent blod, är otroligt slö och är inte sig själv. Hoppas han blir bra snart
Herregud, vi dör i den här värmen
Det är t om rätt skönt att jobba, för på kontoret har vi åtminstone AC.
Är så nöjd över vårt fina hundhus, som håller (förhållandevis) svala 24 grader nu när det varit typ 32-33 grader utomhus. Alla hundar och valpar håller till där på dagtid nu, det är det enda alternativet.
Hängde upp presenningar över Floyds och Otis hundgårdar häromveckan, så att de får lite mer markyta med skugga. Singeln blir ju sjukt varm i solen, så de kan ju knappt gå ut annars
Floyd har fått något trassel med sina öron Han ruskar på huvudet flera gånger om dagen och kliar sig. Han är varm i öronen men jag får inte upp något när jag sköljer och jag tycker att det luktar normalt, så jag hoppas att det bara är värmen och alla bad som ställer till det. Han är ju mer under vattnet än över nu för tiden.
Zvante hade väldigt problem med öronen det sista halvåret/året av hans liv (allergihund, så fick väldigt lätt svamp) och Elton har haft liknande som Floyd verkar ha några gånger. Det jag tycker funkat bäst är att tvätta med "CleanAural sensitive" (rekommenderad av vet.) och sen när det fått torka några timmar eller så, så har jag använt Oticurant öronpuder Upplever att öronpudret gör att det känns mer torrt i öronen för hunden vilket gör att det slutar klia och irritera.
Han har inte fått in vatten i örat och fått en infektion?
Vi fick så på fodertiken. Hade spolat henne med vattenslang och lyckats få ner vatten i örat. Hon blev jättebesvärad och efter bara några dagar fick hon tom ont när hon kliade sig.
En antibiotikakur av vetten och problemet försvann.
Varit ute på klubben och tränat lite agility ikväll och blev faktiskt förvånad hur bra det gick Förra gången var en riktig skit-träning och idag var jämförelsevis rena drömmen. Insåg när vi satt i bilen på väg hem att han var oklippt förra gången. Klart klippning inte är svaret på allt för alla (bäst att slänga in en disclamier för jag känner mig lätt nyfrälst för tillfället ), men jäklar vilken skillnad det har varit för just Skrället. Helt plötsligt känns det faktisk som att han är 3 och inte 13!
OtiClean har jag inte testat, men hoppas pulvret funkar för Floyd också. Det är sjukt smidigt också jämfört med tvättTack för tips! Jag har sköljt med OtiClean (?) utan resultat, men har nog oticurant-pulver hemma, det ska jag testa att ha i
Jag tycker att han borde kännas fuktig i öronen, men jag upplever bara att han är varmare än normalt
Det kan ju sitta rätt långt ner så vi inte ser/känner av att det är fuktigt (är min erfarenhet iaf efter att ha levt med ett ”öronbarn” )Jag tycker att han borde kännas fuktig i öronen, men jag upplever bara att han är varmare än normalt
OtiClean har jag inte testat, men hoppas pulvret funkar för Floyd också. Det är sjukt smidigt också jämfört med tvätt
Tycker inte någon av mina har känts fuktiga i öronen, inte heller att det har luktat. Vet inte om jag har dåligt luktsinne eller kassa ögon eller nått men tycker min näsa och mina ögon brukar funka bra i vanliga fall Tycker också bara att de har känts varma i öronen och på öronlappen och sen var Zvante röd i öronen då när han hade svamp/infektion. Men även när han hade lite svamp fick jag bort det själv. Sista halvåret fick han svamp i öronen varje månad när allergimedicinen började gå ur kroppen
Det kan ju sitta rätt långt ner så vi inte ser/känner av att det är fuktigt (är min erfarenhet iaf efter att ha levt med ett ”öronbarn” )