Åh vart bor du? Här är det blåsigt idag ocksåAh, då är vi cirka 4 mil från varandra. Nu är det tack och lov lite skuggigt och lätt bris idag, men natten var förjävlig. Igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vart bor du? Här är det blåsigt idag ocksåAh, då är vi cirka 4 mil från varandra. Nu är det tack och lov lite skuggigt och lätt bris idag, men natten var förjävlig. Igen.
Aj aj aj - inte braNära Östra Stenby
Jag råkade bränna mig igår och har några blåsor som resultat Så kanske lika bra det
Uppe i ottan och klippte några av tackorna som lider mest av värmen (de slutar äta när de blir varma, så sinar mjölkproduktionen och lammen blir uttorkade eftersom de inte har vett att gå och dricka ofta nog), åkte och tittade på ett par ha vall som vi ska få slå så nu fattas "bara" 40 bal innan vintern är någorlunda tryggad.
Hundarna har fått ett kilo frusen hundmat var och har nu ett svalt och gott paltkoma.
Själv funderar jag på att flytta in i jordkällaren. Måtte det vara slut på värmen snart
"vårt" grustag är fullt med barnfamiljer på dagarna och stökiga ungdomar på nätterna Massa sopor, ölburkar osv...Vi har bott i havet i två dagar nu.
Sambon har simmat och hundarna har simmat som galningar efter honom så dom är slut.
"vårt" grustag är fullt med barnfamiljer på dagarna och stökiga ungdomar på nätterna Massa sopor, ölburkar osv...
Jag har ju sumpsjön vi kan gå till. Men då måste jag bada dem efteråt för att stå ut med luktenFy! Vi har hittat ett ställe i skogen där det egentligen inte är någon strand utan bara skog rakt ut i vattnet, men det fungerar ju för oss i alla fall.
Åh vart bor du? Här är det blåsigt idag också
Åh, inte så långt! Jag märkte idag att så fort jag gick ifrån gården så blev det bara milda vindar, medan hemma så frös jag nästan i skugganArkösund!
Vi Sidsäkrar och ni Helgasäkrar. Men han har iallafall inte varit uppe på bordet....än...
Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.
Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde
Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.
Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
Alltså, schäfrar är ju inte korkade, det går ju säga åt dem att ge fan i att vara på bordet?
Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.
Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde
Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.
Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
Kanske är tur att han inte har så långa ben..Vi Sidsäkrar och ni Helgasäkrar. Men han har iallafall inte varit uppe på bordet....än...