Det bara kryllade i pälsen på honom när vi kom hem från skogen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för påminnelsen om hur mycket jag älskar att bo i norr!
Blir bara så allergisk när jag hör ”min man lät mig köpa det här”.
Ja, det är nästan som en ny hund@attheedge vad skönt att ni kommit förbi dippen från i vintras
Ja, det är nästan som en ny hund
Den bästaHaha bra husse, det där!
För oss som dessutom har två gemensamma barn, ett hus och annat som vi också måste prioritera, alltså diskutera vi i stort sett alla större inköp, oavsett om vi vi kanske båda vill ha, exempelvis en valp. Vi vill båda ha hund igen, vi vill båda ha en jakthund men vi har ändå diskuterat det fram och tillbaka, inte enbart ekonomin utan även ansvar, tid osv. För mig personligen blir det väldigt konstigt om en person i en familj kör sitt eget race och hävdar "mina pengar-mitt beslut", vi har valt att leva tillsammans, vi har valt att skaffa barn tillsammans och vi vill göra saker tillsammans, alltså diskuterar vi tillsammans vad våra pengar ska gå till.Det är nog lätt att tänka så om pengar inte är ett större problem, men när man väljer mellan ”ska jag köpa det här och det här” till sin hund och eller att eventuellt göra något gemensamt med sin partner så måste man ibland prioritera.
Jag förstår om vissa partners lägger sig i vad gäller ekonomi, men som sagt det beror ju på hur man har det rent ekonomiskt. Har man möjlighet till att både leva som man vill i övrigt och dessutom köpa allt man önskar i hundväg, ja då håller jag definitivt med dig
Tillägg: Sen är det också annorlunda såklart beroende på om man har delad eller gemensam ekonomi.
.Igår var min systers hund jäääääävligt billig!! Hade jag varit hemma när dem var där så hade jag knäckt nacken på honom på plats så förbannad som jag blev.
Han hade brutit sig in hos tupparna och gett sig på den ena, hade inte den andra tuppen gått emellan och attackerat hundfan tills syrran fick fatt på honom så hade tuppen dött. Så när jag kom hem på eftermiddagen så låg det fjädrar ÖVERALLT i och runt inhägnaden. Tuppen är helt kal över baken och ryggen och har nåt sår på benet men annars var han mest chockad igår.
Idag galer han för glatta livet igen och springer runt och ser glad ut igen, tackolov.!
Men syrran har fått tvärförbud att ha hunden lös hemma hos mig nu. Han ska ha koppel på från att han går ur bilen tills han hoppar in igen! Är det inte katterna han försöker ge sig på så är det tydligen allt annat! Jävlarr så arg jag var igår!
För mig personligen blir det väldigt konstigt om en person i en familj kör sitt eget race och hävdar "mina pengar-mitt beslut", vi har valt att leva tillsammans, vi har valt att skaffa barn tillsammans och vi vill göra saker tillsammans, alltså diskuterar vi tillsammans vad våra pengar ska gå till.
För oss som dessutom har två gemensamma barn, ett hus och annat som vi också måste prioritera, alltså diskutera vi i stort sett alla större inköp, oavsett om vi vi kanske båda vill ha, exempelvis en valp. Vi vill båda ha hund igen, vi vill båda ha en jakthund men vi har ändå diskuterat det fram och tillbaka, inte enbart ekonomin utan även ansvar, tid osv. För mig personligen blir det väldigt konstigt om en person i en familj kör sitt eget race och hävdar "mina pengar-mitt beslut", vi har valt att leva tillsammans, vi har valt att skaffa barn tillsammans och vi vill göra saker tillsammans, alltså diskuterar vi tillsammans vad våra pengar ska gå till.
Sen vet jag att andra människor resonerar annorlunda och lever annorlunda men för mig är inte det ett alternativ.
Ja, jo, vi behöver ju inte dra allting till sin spets. Jag tror faktiskt att de allra flesta diskuterar inköp och ekonomi med sina partners, även jag. Det var sambon som ville ha gemensam ekonomi, därför tydliggjorde jag från början att hundarna kostar pengar, punkt. Vill man leva med mig måste man förstå att hundarna/djuren är mitt liv. Hade det varit ett bekymmer eller blivit något som ifrågasatts så hade vi haft delad ekonomi för enkelhetens skull. Vi har hus men vill inte ha barn, så det vi lägger pengar på är ju i princip bara hundarna, fastigheten och saker vi gör tillsammans. Vi har inga problem att diskutera någonting men är noga med att ge varandra frihet när det kommer till våra intressen.
Vi kan också diskutera och så vidare, men om jag skulle behöva få tillåtelse att få spendera pengarna jag jobbat in på det jag vill så skulle jag må illa.
Ja jag blev så jäkla ledsen för deras skull igår. När han bara låg där i buren och knappt gjorde väsen av sig ens när jag höll fast för att tvätta av honom funderade jag på att jag skulle nacka honom för hans skull. Tur jag inte gjorde det..
Men fy! Stackars tuppar
Igår var min systers hund jäääääävligt billig!! Hade jag varit hemma när dem var där så hade jag knäckt nacken på honom på plats så förbannad som jag blev.
Han hade brutit sig in hos tupparna och gett sig på den ena, hade inte den andra tuppen gått emellan och attackerat hundfan tills syrran fick fatt på honom så hade tuppen dött. Så när jag kom hem på eftermiddagen så låg det fjädrar ÖVERALLT i och runt inhägnaden. Tuppen är helt kal över baken och ryggen och har nåt sår på benet men annars var han mest chockad igår.
Idag galer han för glatta livet igen och springer runt och ser glad ut igen, tackolov.!
Men syrran har fått tvärförbud att ha hunden lös hemma hos mig nu. Han ska ha koppel på från att han går ur bilen tills han hoppar in igen! Är det inte katterna han försöker ge sig på så är det tydligen allt annat! Jävlarr så arg jag var igår!
Förstår! Ni har ju inte heller barn och dylikt att ta hänsyn till, om jag inte har helt fel. Precis som oss. Det finns hittills bara ETT tillfälle där jag helt enkelt vägrat, den gången då sambon hade köpt mig en "present" i form av en robotgräsklippare för 13 000 kr. Vi må ha 15000 kvm men gräsmattan är bara en liten plätt, resten är berh och skog. Aldrig i livet sa jag och sa att han helt enkelt fick lämna tillbaka den. Han valde istället att ge den till sin mor som är gräsallergiker och därmed inte kan klippa gräs själv. Slutet gott allt gott.
Fast vem har dragit allting till sin spets? Jag konstatera hur vi gör och vad jag känner, och konstaterar även att andra gör andra val och känner annorlunda?Ja, jo, vi behöver ju inte dra allting till sin spets. Jag tror faktiskt att de allra flesta diskuterar inköp och ekonomi med sina partners, även jag. Det var sambon som ville ha gemensam ekonomi, därför tydliggjorde jag från början att hundarna kostar pengar, punkt. Vill man leva med mig måste man förstå att hundarna/djuren är mitt liv. Hade det varit ett bekymmer eller blivit något som ifrågasatts så hade vi haft delad ekonomi för enkelhetens skull. Vi har hus men vill inte ha barn, så det vi lägger pengar på är ju i princip bara hundarna, fastigheten och saker vi gör tillsammans. Vi har inga problem att diskutera någonting men är noga med att ge varandra frihet när det kommer till våra intressen.