Hade liknande problem när jag anlitade ett företag för lunchrastning. Var när jag började studera och hade obligatoriska moment på annan ort så behövde en rastare vissa dagar i en begränsad period. Anställde en som kunde ta enstaka dagar och som var ansluten till en större verksamhet. Första gången slutade min kurs tidigare så jag kom hem strax efter lunch, typ 14. Vi hade överenskommelse om att hon hellre skulle komma på fm än efter lunch eftersom jag åkte rätt tidigt men behövde inte nödvändigtvis alltid komma hem sent. Då kom hon efter att jag kommit hem... Det vart lite pinsamt för hon kom med en annan hund också som jag inte alls hade fått veta något om att de skulle samrastas
. Hon erbjöd sig att gå ut med hunden men de kunde jag lika gärna göra själv när jag var hemma... Sedan gick tiden och jag vart sjuk. Skrev till hundrastaren att jag var hemma, men super dålig så hon fick komma ändå. Hade avtal på 20-30 minuters rastning så var glad att slippa det dåliga samvetet som jag hade av att vara totalt däckad. Jag vaknade till när hon kom och hann inte somna om förrän hon var tillbaka 7 minuter(!!!) senare. Jag fick gå upp direkt när hon kom men hann inte ta mig dit med 40 graders feber. Fick istället när jag gått upp gå ut igen för min hund var fortfarande nödig.. Inte så konstigt vid tanke på att de var en väääldigt kort runda.
Jag sade upp tjänsten och anmälde det till organisationen hon använde. Jag vet inte om det blev några konsekvenser. Men jag håller med övriga talare - man betalat för en tjänst och förväntas få det man betalar för. Endast de att hon smsar efter rastningen skett tyder på att man försökt göra något utan rak kommunikation. Vad hade hänt om det inte fungerat med hennes hund och din? Kan ju bli rätt tråkiga konsekvenser både för dig och henne. Det är ett förtroende som brutits utifrån den överenskommelse ni gjort. Likställ det med ett städfirma eller annat som erbjuder hushållsnära tjänster. Följer de inte givna instruktioner får de ett dåligt rykte ganska snabbt, jag skulle kräva svar, kompensation samt även gå vidare om det är så att hon är ansluten till någon organisation.