Sv: Hundslagsmål
Ja, du gör som du vill. Det är din hund.
Ja, du gör som du vill. Det är din hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast de sitter ju inte i samma utrymme i bilen. Och på promenad kan de ju inte alltid gå undan, många hundar är ju kopplade under promenaden. Och varför skulle det bli gruff om det inte finns några tillgångar, de tycker om varandra och ingen av hundarna har tidigare haft ett omriktat beteénde tidigare vid retningar.
Senast igår var jag på sökträning med familjen och hade tre hanhundar (två treåringar och en 7 månaders) och en sjumånaders tik lösa i samma bil. Ena hanen fick sitta i passagerarsätet ist för i lastutrymmet pga en öm tass, annars hade alla fått vara ihop. Inget skydd mellan förarhytt och lastutrymme.
Det rör sig inte om hundar som bor ihop i vanliga fall.
/Migo
Senast igår var jag på sökträning med familjen och hade tre hanhundar (två treåringar och en 7 månaders) och en sjumånaders tik lösa i samma bil. Ena hanen fick sitta i passagerarsätet ist för i lastutrymmet pga en öm tass, annars hade alla fått vara ihop. Inget skydd mellan förarhytt och lastutrymme.
Det rör sig inte om hundar som bor ihop i vanliga fall.
/Migo
Men du har ju ocksa en helt annan typ av hund. Shafer ar en 'vass' hund och har genetiskt ett annat beteende.
KL
Till viss del tror jag att det ocksa handlar om vilken ras/typ av hund man har. En bruks hund ar 'vassare' an en sallskaps hund och kan lattare omvanda sitt beteende. Jag har en kompis som satte in sina tva rottis hanar i bilen infor en tavling. De hade aldrig pa nagot vis visat att de ens varit nara slagsmal eller att vara osams. Nar hon kom tillbaka till bilen var de bada riktigt ordentligt traiga och det var blod overallt ... det gick at manga stygn for att lappa ihop dem igen.