Hundskydd i småbil

Lejonelle

Trådstartare
När jag skaffade min Toyota Yaris var det bland annat för att det blev så bra utrymme för hundarna bak när sätena var fällda. Men när jag kollar på alla hundburstillverkares hemsidor finns aldrig Yaris med på deras listor. Lastutrymmet är ju stort med baksätena fällda så jag gissar att det visst går, hur har ni andra gjort? Lastgaller, hundgrind, bur av vilka märken? Alla tips välkomna.

Sv: Hundskydd i småbil

De flesta burars säkerhet bygger på att de skall spännas fast mot baksätenas ryggstöd.

Sv: Hundskydd i småbil

Lastutrymmet är ju stort med baksätena fällda så jag gissar att det visst går, hur har ni andra gjort? Lastgaller, hundgrind, bur av vilka märken? Alla tips välkomna.

Jag har en Hyundai Getz som jag nästan alltid kör med nedfällda säten. Jag har ett galler framåt och Jeppegrindar bak.

Det var dock inte helt lätt att få grindar till Getzen. De tar upp intresseanmälningar, och när de har fått ihop tillräckligt många mäter de upp och gör första. Jag insåg till slut att jag inte skulle få några grindar om jag inte gjorde något radikalt, så jag beställde tid och åkte upp och lämnade min bil över dagen för uppmätning och tillpassning av grindar. Eftersom de fixade min grind innan de hade tillräckligt med beställningar för att det skulle löna sig att mäta upp en bil, så fick jag betala extra. Jag betalade dryga 3000, och idag kostar de 2455:-. Men det var det värt!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 595
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Senast: ako
·
Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 614
Senast: kolfinnur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn