Hundskall och bebisöron

Mirre

Trådstartare
Hur påverkar hundskall (från en stor hund som skäller väldigt högt) eg hörseln för en nyfödd och även äldre? Vad ligger ett hundskall på för db? Någon som vet?

Sv: Hundskall och bebisöron

Det finns dBmatare att ladda ner som app till en android eller iphone. Jag kan inte tanka mej att det ar skadligt om den inte star precis bredvid bebisen och skaller. Har bebisen inte kommit an?

Min son har perfekt hörsel i alla fall, trots sin uppväxt i en stor hundflock med hyfsat högljudda hundar :p

Som bebis så reagerade han aldrig på deras ljud heller, varken som vaken eller sovandes.

Vet inte hur det påverkar. Men våran dotter vakar i alla fall inte av att våran dobermann står och skäller i sovrummet, men hon gnyr till när vi säger åt hunden, även fast vi försöker säga det tyst.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 006
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 731
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 551
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar