Hundrasrekommendationer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hundrasrekommendationer

Netiketten

Annonsering är förbjuden vad jag vet, uppfödare får väl läsa forumreglerna . Så har det varit på t ex trav o övriga forum.

Nybörjare; användningsområde=sällskap samt vardaglig motion och lydnad, några enklare kurser-DVÄRGPUDEL
Barnfamilj; användningsområde= sällskap och vardaglig motion-CAVALIER
Ungt par; användningsområde=sällskap, mer avancerade kurser, mycket motion-GOLDEN Friluftsmänniskan; användningsområde= mycket aktiviteter utomhus-SVENSK LAPPHUND
Pensionärparet(alt. ensamstående); användningsområde= främst sällskap samt enklare mindre promenader-TIBETANSK SPANIEL

Vill du slippa "mobben" kan du ju försöka tänka på netiketten.

Instämmer.

Martha det är ju knappast bara den här tråden jag syftar på. Något slags problem verkar du ju ha eftersom du måste få ut dina aggressioner på buke?

Att man proklamerar för 'sin' ras är väl ändå inte så konstigt. Man ger ju självklart råd utifrån sina egna erfarenheter = de raser som man själv har haft/varit i kontakt med.

Tråden låses tills jag hunnit gå igenom berörda synpunkter och vidtagit lämplig åtgärd.

mvh moderator Jadzia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 603
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 162
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka