Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Athos skrev:Nåja hur som helst så tycker jag att man får välja metod efter hundens personlighet/mentalitet
ChristinA skrev:Även om det du skriver om knappast verkar vara en korrigering. Eller?
Vad är då en korrigering?
Någonting som jag absolut inte kan förstå är varför man ska rycka i kopplet då hunden ska sitta???
Är det inte smidigare att trycka ner rumpan med handen? Jag såg programmet igår där hon hade svårt för att få hunden att sitta och gjorde då rycket på fel sätt enligt Jeppe då hon fick rycka flera ggr innan hunden satte sig. Det om nånting är väl skadligt ( och irriterande) för hunden.
cillamuffins skrev:har du träffat de hundar som INTE pallat med hans träning? det är ju mer än en hund som blivit mer eller mindre förstörda hos honom.
moe skrev:En hund ska lyda av glädje inte av rädsla för konsekvenser.
det där får du inga IQ-poäng för, du pratar ju själv illa om JS! som nybliven hundägare är det inte säkert att man har koll på hur ens hund är, mentalt sett. det är JS som ska vara experten, är han verkligen så kass att han inte kan välja metod efter hund?Men då kan jag tycka att det faktiskt är hundägarens fel som tar en "vek" hund och går en kurs där lite tuffare metoder används. Det hela handlar väl ändå om att man ska kunna läsa sin hund och veta vad som är lämpligt för just sin hund? Man får ju anpassa korrigeringar efter hur hunden tar dom, eller hur?
Athos skrev:Vad är då en korrigering.
ChristinA skrev:Tycker att du mer beskriver ett sätt att få hundens uppmärksamhet på att det skall hända något nytt, som att svänga t.ex.
Korrigering ser jag som ett sätt att visa hunden att utfört beteende inte är ok, t.ex att dra i kopplet.
cillamuffins skrev:det där får du inga IQ-poäng för, du pratar ju själv illa om JS! som nybliven hundägare är det inte säkert att man har koll på hur ens hund är, mentalt sett. det är JS som ska vara experten, är han verkligen så kass att han inte kan välja metod efter hund?
Men då kan jag tycka att det faktiskt är hundägarens fel som tar en "vek" hund och går en kurs där lite tuffare metoder används.