Hundprogram ikväll!

Sv: Hundprogram ikväll!

ohh vad spännande...synd att jag inte kommer hinna se den bara..men det kommer väl fler avsnitt:)
 
Sv: Hundprogram ikväll!

Ja, om den inte går i repris. Men det är ju 26 avsnitt så;)
 
Sv: Hundprogram ikväll!

Det programmet har gått i dansk TV, och har fått väldigt mycket dålig kritik, bl.a. från Danska kennelklubbens sida som helt tar avstånd från de, ibland väldigt hårdhänta, metoder som används i programmet.

Har inte sett så mycket av det själv, men de få avsnitt jag har sett har inte direkt varit imponerande...


För den som vill läsa på danska så är här en länk till kommentar angående detta programm från Danska Kennelklubbens hemsida;

Link
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundprogram ikväll!

Oj, sådan kritik.
Denna mannen är ju känd i USA för att vara riktigt duktig på hundar. Han har vid flera tillfällen varit hos Oprah Winfrey och hanterat hennes hundar, och jag tror verkligen inte att hon skulle låta någon "hård" person ens komma i närheten av hennes am. cocker spaniels.
Jag har själv sett några avsnitt med honom hos Oprah och har tyckt det han sagt varit väldigt förnuftigt och trevligt. Inte alls hårt på något vis.

Dessutom har han ju haft en serie på National Geographics innan...så jag tror inte att hans metoder är så kontroversiella eller elaka.

Här är hans egna hemsida om någon vill titta:
http://www.dogpsychologycenter.com/
 
Senast ändrad:
Sv: Hundprogram ikväll!

Jag har som sagt inte själv följt serien särskillt väl, men reagerade snarare pga. den skarpa kritiken.

Jag tror kanske att problemen uppstår lite av att hela träningsförlöpet blir väldigt komprimerat när det ska sammanfatas i ett halvtimmeslångt program. För den okunniga kan det då lätt komma att se ut som att "man rycker lite i kedjan,-och sen fungerar hunden helt problemfritt".

Kritiken grundar sig nog till stor del i att de metoder som används kanske inte är särskillt lämpliga för den mindre erfarne hundföraren att använda sig av på egen hand.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundprogram ikväll!

Huh? I tidningen stod det igår, men det var ju fotboll som kanske många upptäckte :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 430
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp