Hundpensionat

lady_vip

Trådstartare
Sitter och kollar lite nu, måste lämna mina stora hundar på pensionat i ett dygn ganska snart och jag har ju aldrig gjort det innan, sjukt nervös:D

Vad kollar ni på när ni väljer pensionat?

Min ena hund är allt annat än enkel för främlingar, så det är väl mest därför jag är nervös, men hundvana har de ju förhoppningsvis...

Har hittat ett nybyggt, golvvärme och grejer i boxen och de verkar ha bra regler och ordning, ett par mil i från mig. Men sen finns det ett ganska nära mig, dock är jag tveksam till lokalerna där, tycker mest det står hundar och vrålar hela tiden där...

Förvisso är det bara för ett dygn eller två, men om jag öht ska kunna åka iväg måste det ju övervägas noga.

Sv: Hundpensionat

Jag åker 7-8 mil när jag lämnar Rådi, och det är för att de verkar seriösa där. Hunden blir sketen, för hon springer i allt blött när hon är där, men hon hade kul iallafall och gillade föreståndaren skarpt!

Ja, att köra en bit är jag inte direkt rädd för, vill ju att de ska ha det bra. Har en annan hundvakt egentligen, men hon är bortrest just nu och kommer hem en dag efter att jag har åkt, så hon ska hämta hundarna på pensionatet, därför kan det inte vara hur långt som helst.

Det är ju mest det att min ena har en grym seperationsångest och då får det verkligen vara bra om hon ska trivas:angel:

När jag lämnade min hund på pensionat hade jag henne där 2 ggr på prov över dagen för att se om hon trivdes så det inte skulle vara panik när jag verkligen skulle åka bort. Eftersom hunden var glad när vi kom dit igen kände jag inga problem med att lämna bort henne.

När jag valde kollade jag så att hundarna fick sällskap och inte satt själva i en box med öppet ut, min hund är jättefrusen så det fungerar inte för henne, det skulle vara bra ljudmiljö och hundarna som var där skulle se glada ut och trivas med tillvaron.

Ringde nyss och vi ska dit i morgon och hälsa på, föreståndaren verkar väldigt trevlig!

Som tur var ryggade hon inte alls när jag sa rasen så hon har nog inte haft såna där innan :angel:

Vad är det som är så speciellt med rasen då?

PS.Tack för att du svarade på PM:et, så jag vet att det kom fram.DS.

Jobbade extra på en släktings hundpang som tonåring och där är man fullt medveten om att det kan hoppa ut lite vad som helst ur någons bil. :) Så länge du är ärlig med din hunds individuella behov så kommer de, om de är seriösa, att göra sitt bästa för att uppfylla dem eftersom det även blir enklare för dem då.
En gång hade vi en bassett inne och vi fick förklarat att hunden måste mutas med en morot innan man tog på den kopplet, annars morrade den och hade sig... *hihi* Och visst funkade det, med en morot framför sig var han så go och glad så. :)

För mig skulle det vara viktigt att hundstallet är trivsamt, att det inte ekar och låtar illa (för det skälls en del i perioder), inget drag och trevliga bäddar att ligga på. Att varje hund får möjlighet till personlig uppmärksamhet en stund varje dag. Jag har ju en knähund modell större... :cool:
Stället ska ha lämplig försäkring förstås och föreståndaren dokumenterad kunskap om hundvård.

En gång hade vi en bassett inne och vi fick förklarat att hunden måste mutas med en morot innan man tog på den kopplet, annars morrade den och hade sig... *hihi* Och visst funkade det, med en morot framför sig var han så go och glad så. :)

Haha! Underbart!

Lady_vip : Grattis på födelsedagen! :D

Vad är det som är så speciellt med rasen då?

Äh, de är bara allmänt jobbiga, vet ställen som inte tar emot dem eftersom de håller låda hela natten osv. Mina är inte så himla dryga, men den ena kan som sagt vara lite svår. Men vi var där idag och det var inga problem.

Där var superfint, nybyggt med anpassningsbara boxar, golvvärme, stor rastgård, såg att tvättmaskinen gick för fullt och det låg högar med rena fällar och likadant med skålar. Dessutom ett trevligt (rent!) mottagningsrum. Så det verkade väldigt trevligt, självklart promenerar hon med dem 2 gånger om dagen också.

För mig var det viktigast med separat box och att det var förtäckt mellan boxarna. Dvs. att boxgrannen inte kunde arsla sig mot gallret. Samt att rastgårdarna också var separerade mot varandra så hundar inte kunde "slåss" genom gallret. Jag vill bara att min hund skulle få lugn och ro.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är... 23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 833
Senast: lizan
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 626
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Vänder mig till er för lite tips och råd :) Har en hund på fem år som är av den lite nervösa typen. Under "spökåldern" hade han en del...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka