Sv: Hundmat

Vi, samt svärföräldrarna, ger Friskies Vitality till våra hundar (rottisar allihopa).
Alla är superfina i hullet, pigga och glada, glansiga och fina i pälsen, bra i magen.
Här kostar det 169/179kr för 15kg, vilket räcker ungefär 2-3 veckor för alla 3.

Förut var vår hund extremt kinkig med maten och ratade allt, så vi har provat väldigt många olika sorter genom åren.. Den enda hon åt mer än två dagar var Friskies (mini menu) så det körde vi på i flera år tills ganska nyligen då vi bytte till Pro plan efter att några hade rekommenderat det. Dock är det ganska mycket mer fett i det, och Nikki är väldigt lätt att hålla bra hull så nu får hon mindre mängd vilket gör att hon är hungrig hela tiden.

Mamma vill prova Beneful, men jag har allergi mot såna där "blandfoder" med olika bitar för allting. Någon som har provat det?

våra 3 hundar får:

- eukanuba puppy and junior till lillvalpen
- dom andra 2 äter eukanuba jogging and agility (stavning?)

för att uppfödaren tipsade oss om det och det fungerar super!:bow:

nu är det ju inte jag som köper fodret, utan mina föräldrar så jag har inte tänkt på priset det så mkt.

/smultron:idea:

Våran 1 åriga jämthund äter "Carrier, lamm och ris".. Detta kostar oss ungefär 250 kr i månaden. Hon tål inte vete så därför har vi valt just detta, som är speciellt anpassat för känsliga hundar och är vetefritt! :D

jag ger doggy professional Extra 24/12..
vissa perioder ger jag extra aktiv 30/20..

Har en kräsen hund som matvägrar till hon tynar bort om hon inte får mat hon tycker om.. så detta funkar jättebra för oss :)

köper 18kg säckar.. som räcker 50dagar. ca 350kr/säck.. blir ca 210kr/månad.
lägger till lite olja i maten för att hålla igång mage och hull.. så kanske 230kr/månad i foderkostnader för min vovve..

Min lilla får Advance Mini puppy.
Han funkar jättebra på det, fin i hullet och i pälsen

En 3 kg's påse kostar runt 200 och räcker en månad

Han åt tidigare RC mini junior, men när det va slut i djuraffären så fick jag snällt byta, och sen har vi fortsatt med detta.

:eek: shiiit vad billigt! men är det verkligen bra?

Det innehåller ju inga konserveringsmedel eller färgämnen och det tycker jag är bra, sen gillar jag att det är svenskproducerat. Men sen är det ju vete i, men jag skulle ändå inte säga att det är ett dåligt foder med tanke på hur billigt det är.

Jag har själv gett det till min hund i perioder. Hon tycker om det i början men tröttnar snabbt på smaken.

Hej! finns det någon som vet var man kan läsa om natures harvest maten? Vilket företag i sverige har agenturen?

Jag ger Canami lamb & rice till mina hundar.
Superbra för hundar med känslig mage och allergi!
Det är väldigt billigt dessutom! Ger ca 230:- för en 15 kilos säck.
Vet inte vad månadskostnaden blir, inte mycke iallafall eftersom jag har små hundar :)

Mina hundar äter Doggy Extra Aktiv, 18kg räcker ungefär en månad så tillsammans äter dom upp ca 350kr/mån.
Det är ett svenskt foder, lagom prisklass, hundarna är bra i magen, är fina i hullet och har fin päls :)

Här har du lite info om den vanliga adult kycklingen:
Adult med 65% kyckling

Nature's Harvest
Beskrivning:
Natures Harvest är en ny serie naturlig hundmat gjord av färskt kött och grönsaker. Nature's Harvest har sammanställts för att spegla hundens naturliga diet.

Adult med 65% kyckling

Ett naturligt, komplett helfoder för alla hundar mellan 1 och 7 år. Idealisk även för hundar känsliga för däggdjurskött.

Kyckling, brunt ris, ärtor, morötter, örter, laxolja, alger, mineraler, vitaminer.

Protrein 10%, Fett 6%, Växttråd 1,8%, Aska 2,5%, Vitamin A 1500 iu/kg, Vitamin D3 150 iu/kg, Vitamion E 60 iu/kg, Koppar 8 mg/kg, Vatten 71%

395g per förpackning

Hundens vikt (kg) Mängd / dag
0-10kg 0,25-0,75 paket
10-25kg 0,75-1,5 paket
25-40kg 1,5-3 paket

Det är företaget Classic Dog som är grossister i Sverige.

Vilken bra tråd! våran Schäfer äter roylal canin german sheppard, han får ca 4-6 dl morgon och kväll.. problemet är att han inte vill äta, vi har provat att ha framme maten hela dagen och ta bort den efter typ 15 min och ställa fram igen på kvällen. Kan han tycka att den är äcklig? vi får näst intill tvinga honom att äta och sitta i köket med honom. Kanske ska blanda i lite blötmat? någon som vet något bra foder som hundar bara älskar?

Min har ätit Robur 30/15 men vi går nu över till 27/15. Anledningen till fodret är på inrådan av uppfödare och Chico är fin i hull och päls, är pigg och glad av det. Ser än så länge ingen anledning att byta! :laugh:

Jag ger min hund Specific CID ( id) och en 8 kg säck kostar 500 kr.
Har testat flera foder och detta är fodret han klarar bäst. Det är specialfoder och säljs hos veterinären.

Jag ger den ena Nordic Special +, glutenfitt färskfoder som jag gett henne i snart 4 år. 1 kg kostar 22 kg, hon äter 650 gram om dagen, så det kostar mig ca 450 spänn i månaden.

Den andra får Purina Pro Plans Salmon & Rice, som kostar ca 550 :- för 15 kg, en säck räcker ca 1,5 månad och då ger jag även min terrier det.

Så i runda slängar ca 800-900 spänn i månaden för 2 weimaraner, varav den ena har njufel och den andra foderallergi :crazy:

Min hund får Doggy Professional Extra Skonsam, den exakta kostnaden har jag ingen aning om om jag ska vara ärlig, en säck med 18 kg kostar ca 380 men det händer rätt ofta att jag köper 7,5 kg för ca 280 istället - mindre ekonomiskt men min hund verkar tycka att maten tappar smaken efter ett tag och äter sämre.

Tidigare har jag kunnat köpa malt hjärta billigt och blandat i drygt ett hekto till kvällsmaten, nu funderar jag på att börja köpa Klass. Kommer dock inte att överge torrfodret helt eftersom vi åker runt en del och det är praktiskt att kunna ha med sig torrfoder då.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 988
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 759
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka