Sv: Hundmat
vi prövar oss fram långsamt. förra äg gav något billigt hundfoder som vi inte ens hittat här, därför fasade vi ut och började med hills tror jag det hette. det var ett sk dyrt forder men drygt så han skulle inte ha mkt mer än max två decliter , men vår hund tjocknade till rejält ändå av det, och sen skulle vi ge ännu mindre av det, men då var han och tiggde o var hungrig hela tiden, och slutade helt att äta det . då köpte vi eukanoba och körde en invänjningsperiod med det... det gick bra - ett tag. nu matvägrar han igen. han gillar INTE det och äter några pulor när hans kompis kommer på besök o äter det, annars ligger han i korgen o glor på matskålen o gnyr. ibland skäller ha npå den, fst det är full han vill inte alls äta det. jo vi provade nog ett annat som dom rekommenderade emellan oxå, vilket skulle vara bra för kräsna hundar, men det gick en vecka elelr två sen var inte det intressant alls.
så nu kör jag en konstig blandning, han får torrfoder som vanligt ,men jag blandar i lite bredbar leverpastej i och geggar runt, DÅ äter han det. men torrfoder är inget ha när pigg på, får ha nvälja vill han ha köttbullar. bara köttbullar på längden och tvären. det får han när vi tränar. men vad gäller pris så lägger vi väl ca 299 kr per månad i matkostnad för honom. en liten bichonblandis.