Hundloppor

pippilotta

Trådstartare
:eek::eek:.....Hade besök av en väninna och hennes hund i förrgår,
den lilla sitter i knät på sin matte när vi upptäcker att hon har loppor.

Hur verkar det, går dom över på människor och katter??

Har inte sett några på Dino ännu, men han är ju svart så det syns ju inte så väl på honom.

Vilket medel är bäst att få bort dom med, måste man ringa veterinär och få medel mot detta eller finns det något receptfritt att köpa???

Tacksam för all hjälp jag får.

Sv: Hundloppor

Smittas inte mellan hund och människa utan bara mellan hund och hund.
Vi hade nyss besök av löss vi med. vi behandlade dom med front line. Finns att köpa på apoteket rätt dyrt, men håller ett bra tag. Tror dom kan klara sig mot löss i upp till 7 veckor.
Vi ebhövde inte skura hela huset gnetterna hinner dö, och vi behandlade bara engång. tycker det funkade jätte bra. Använde det även på lillvalpen.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 583
Senast: tanten
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 623
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka