Hundförbud för olämliga ägare.

Sv: Hundförbud för olämliga ägare.

japp. och vi seriösa drabbas inte. det är det bästa=)

Stava kan jag tydligen inte heller=)

:bow:

Undrar hur de 14% tänker som vill förbjuda farliga raser istället. Vem bestämmer vilka som ska ingå i farliga.. och vad i hela friden säger att de människor som vill ha en farlig hund inte tar en annan, tillåten ras.. Då får vi förbjuda allt utom knähundar till slut :cool:

Lite mesigt förslag tycker jag!!
Men det är bra att det kommer. Som det är nu så är det strikta ägaransvaret löjligt. Det står så fint vad som gäller men när det kommer till kritan så är det jättesvårt att få rätt när något väl händer!

Det låter som ett bra förslag:bow:

precis! men knähundarna kan va väldigt bitska ibland=) så vem vet. det kanske blir tufft att springa runt med en frisé eller toypudel å skrämma folk=)

jo visst är det lite mesigt. men jag är glad att dom inte vill förbjuda raserna. det är en seger för min del=)

Å det är ju en bra början i alla fall

Bra förslag. Som jag tidigare sagt, ingen föds ond. OK killar utan självförtroende måste ju ha en "penisförlängare". De skulle ju aldrig skaffa en papillon t.ex.
Kamphunden är ju inget gosedjur direkt, men otroligt härliga. Det är rätt hund till rätt person. Hoppas att det verkligen händer något nu. Det är så mycket snack. Såg på morrontv nu, den stackars pitbullen polisen sprejade på, och sköt med femton (15) skott. Får inte poliser lära sig träffa rätt med en gång? Sen får de väl ha riktiga pistoler, och inte dra upp en liten Walter-pistol. Jag slutar nu, jag blir så för-----ad.:devil:

Jag tycker också det var lite mesigt.

Man vet väl redan av erfarenhet att de oseriösa inte bryr sig om koppel- och munkorgstvång..

Tycker detta låter mycket bra och som någon skrev så drabbar det inte dom som är seriösa.

Ett steg i rätt riktning! :bump: :banana:

Skit samma vad det var för hund. Sättet att hantera det på var vämjeligt.

jo, vissa hundar föds onda, eller rättare sagt sjuka. Vissa hundtyper har nedärvda anlag som leder till att "ondskan" blommar ut när lägetär det rätta. Precis som att en basset ger sig iväg o spårar på egen hand eller en spets skäller ohjedat så angriper kamphundarna allt som lever.
Om det inte vore så så skulle inte kamphundarna vara så överrepresenterade då det gäller angrepp med SVÅRA skador. Dom svarar troligen för 95% av de skador som lemslästat männsikor.

En av de sjukligheter som dessa missfoster har är att de saknar ett av hunddjurens viktigaste anlag, nämligen bithämningen. Den är bortavlad för länge sen. Det är detta som innebär att en kamphundattack leder till värre skador än 1000 golden-attacker. Golden har lärt många fler ungar en nyttig läxa än vad dom skadat.

jo, vissa hundar föds onda, eller rättare sagt sjuka. Vissa hundtyper har nedärvda anlag som leder till att "ondskan" blommar ut när lägetär det rätta. Precis som att en basset ger sig iväg o spårar på egen hand eller en spets skäller ohjedat så angriper kamphundarna allt som lever.
Om det inte vore så så skulle inte kamphundarna vara så överrepresenterade då det gäller angrepp med SVÅRA skador. Dom svarar troligen för 95% av de skador som lemslästat männsikor.

En av de sjukligheter som dessa missfoster har är att de saknar ett av hunddjurens viktigaste anlag, nämligen bithämningen. Den är bortavlad för länge sen. Det är detta som innebär att en kamphundattack leder till värre skador än 1000 golden-attacker. Golden har lärt många fler ungar en nyttig läxa än vad dom skadat.

:eek: :eek: :eek:

Jag vet att det inte var det som var det viktiga i ditt inlägg men jag tycker inte det är skit samma och därför påpekade jag det. :)

Jag tycker du överdriver en hel del när du skriver att kamphundarna angriper allt som lever... För hade det varit så så hade det nog varit tryggare att ha en tiger hemma...

jo, vissa hundar föds onda, eller rättare sagt sjuka. Dom svarar troligen för 95% av de skador som lemslästat männsikor.

En av de sjukligheter som dessa missfoster har är att de saknar ett av hunddjurens viktigaste anlag, nämligen bithämningen.

Troligen? Grundat på vad får man siffran 95 troligen ifrån?

Bithämning? Den har de nog avlat bort på flertalet småhundar åxå, för de som bitit värst & inte velat släppa på djursjukhuset va papilloner :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 410
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 171
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka