Tack så mycket för era svar!
Non-stop hade jag missat helt så tack för den inputen
@Philosophia Bra med olika infallsvinklar och grejer att tänka på. De med öppna hakar som jag har hittat har gått bort just av orsaken du nämner.
Baggen softbelt är den jag har tittat mest på men jag har klurat på om användning av bensnörena är ett måste? Förlorar jag funktionen om jag inte använder dem? Mina höfter klarar inget tryck neråt (då gör de ont) utan jag måste ha bältet högre upp, typ i midjan. Orsaken till varför jag behöver ett bälte är att min kropp inte klarar att jag bär/håller något i ena handen ens i några minuter. Att dra en tom liten skottkärra/säckakärra eller liknande bakom mig med en hand genererar omedelbart en höft som ger sig iväg och det gäller även så lätta saker som ett koppel. (Känns skitlöjligt och det tog ett tag innan jag fattade att även så lätta saker genererade problemet men man får anpassa sig efter sina förutsättningar.) Vid minsta ryck hotar höften med att gå ur (jag har EDS med glidiga leder) och axel och armbåge blir ganska sura så expander är ett måste.
Vilka modell av softbelt är det du har
@bollen__ ?
Softbelt race såg väldigt trevlig ut
@Voff men tyvärr över budget nu. Kanske ska önska mig det i julklapp
Hööks var ju väldigt trevligt pris på
@Vastgota så då frågar jag dig med, förlorar jag funktionen om jag inte använder bensnörena? Hur brett är bältet? Hur länge har du haft ditt? Jag tänker på hållbarheten.