Min tik som snart fyller tre år har mått bra på de foder vi haft tills nu. Hon har haft doggy och mått väldigt bra på det men nu märker jag hur klokvaliten försämrats avsevärt och samtidigt som man läser på inser man fler saker som känns fel nu den senare tiden (tex. att hon bajsar för mycket, matt i pälsen osv). Att klokvaliten försämrats trodde vi först berodde på en allergi reaktion hon hade som gjorde att hon fick äta foder som man får från veterinären. När hon återigen va på Doggy såg man på en gång den sämre kvaliten som hon fått av de andra fodret. Nu har det gått 7-8 månader och det har fortfarande inte blivit någon förbättring och vi har börjat fundera på att byta foder helt.
Nu när man försöker läsa på så mycket som möjligt känns det ännu svårare att välja. Lite information om min tik är att det är en boxer, väldigt mycket energi och hon blir väldigt aktiverad, inte speciellt stor i maten. Hon har alltid varit väldigt smal, och på sista tiden har det blivit ännu värre och det är väl en av de främsta anledningarna till att jag känner att vi måste byta, förutom de dåliga klorna.
Så frågan blir alltså vilket foder ni tycker fungerar bra på väldigt aktiva hundar och främst varför ni tycker att det fungerar bra.
Tacksam för svar, Erika.
Nu när man försöker läsa på så mycket som möjligt känns det ännu svårare att välja. Lite information om min tik är att det är en boxer, väldigt mycket energi och hon blir väldigt aktiverad, inte speciellt stor i maten. Hon har alltid varit väldigt smal, och på sista tiden har det blivit ännu värre och det är väl en av de främsta anledningarna till att jag känner att vi måste byta, förutom de dåliga klorna.
Så frågan blir alltså vilket foder ni tycker fungerar bra på väldigt aktiva hundar och främst varför ni tycker att det fungerar bra.
Tacksam för svar, Erika.