sussisus

Trådstartare
Om det fanns ett hundfik där ni fick ta in era hundar, fika tillsammans med kakor åt er och hundgodis åt vovvarna - skulle ni gå dit då?

Sv: Hundfik

Nej det skulle jag inte. Vill inte ha en stirrande, dregglande hund när jag fikar ute...villket min nu tyvärr är. Det räcker att ha det hemma.

Nja... troligtvis inte. Fikar gör jag med mina kompisar när vi ändå är på stan och tex går i affärer, och då kan ju hunden ändå inte följa med. Vill jag träffa kompis över en fika och inte kan/vill lämna hunden ensam- då bjuder jag hem kompisen.

Ullis

Nej, av 2 enkla anledningar..

1) Har inte hundarna med mig på stan
2) Är ingen fikamänniska

Om det fanns ett hundfik där ni fick ta in era hundar, fika tillsammans med kakor åt er och hundgodis åt vovvarna - skulle ni gå dit då?

Det är inte tillåtet att ha ett sånt fik eftersom man inte får ha hundar tillsammans med livsmedel.
Synd, annars hade jag kunnat tänka mig att gå till ett sånt.

:D Eller hur:D Men man får ta med sig hunden in i himlen...*nynnar*

Nja, jag tror den tom får följa med in.

Men man får passa sig för att gå dit med auran på sned...:devil::D

Men alltså det där verkar jättekonstigt. För man Får ju faktiskt inte ha hundar på ställen där det finns livsmedel. Men de kanske har skiljt av avdelningarna på nåt sätt...Nu blev det lite väl "Snillen Spekulerar" här, får nog ta med mig hunden dit och kolla själv. :D

Nej det skulle jag inte. Vill inte lära hunden att den ska äta samtidigt som mig. Ett ypperligt tillfälle att lära in tiggande...

Fast det där stämmer faktiskt inte alltid.
Min hund är sjukt ofta med och fikar eller äter på uteservering (ligger då under bordet för det mesta), och skulle inte få för sig att tigga.
Är vi hemma får hon ofta mat samtidigt som mig, utan problem.

Att jag äter innebär ju inte att hon får något.
Hon kan liksom ligga och sova (snarka) under bordet trots att jag äter.

Carib, eller vad det heter, nere vid Hornstull (typ under liljeholmsbron) har också lite hundmeny. Du får alltid vatten och ett par Frolic om du vill, aldrig blivit neka att komma in med hund, brukar alltid vara ett par där. Det är väl iofs bara öppet på sommaren.

Kanske inte alltid. Men jag tror att risken att få en tiggande hund ökar om man matar den samtidigt som man själv äter, eftersom den då väntar sig att få smaka nästa gång man ska äta. Och jag ser ingen anledning till att min hund skulle få godis när jag ska fika, det känns bara dumt att riskera att få en tiggare bredvid sig vid matbordet.

Det går utmärkt att fika på centralstationen i Stockholm med sovende hundar under bordet också. Sen kan man tydligen fika på NK också med hund.

Nej. Går jag på stan så lämnar jag hunden hemma, och om jag tar en fika vill jag kunna göra det i lugn o ro. Hunden får inte ens vara i köket hemma när vi människor sitter o äter, så det skulle kännas väldigt dumt att helt plötsligt släppa det o ta med den till ett fik där den ska sitta/ligga precis vid bordet...

*knapplån*

Det är ju en helbra grej. Nu för tiden slipper du lämna hunden hemma bara för att du ska in till stan! I stort sätt alla butiker välkomnar en väluppfostrad hund in i butiken och vill man ta en fika så är det ju super med ett café som låter dig ta med hunden in. Det stämmer att det inte är tillåtet med djur i livsmedelsbutiker men dom har fått någon slags dispens. Finns 4 hundcafé i sthlm.

*knapplån*

Det är ju en helbra grej. Nu för tiden slipper du lämna hunden hemma bara för att du ska in till stan! I stort sätt alla butiker välkomnar en väluppfostrad hund in i butiken och vill man ta en fika så är det ju super med ett café som låter dig ta med hunden in. Det stämmer att det inte är tillåtet med djur i livsmedelsbutiker men dom har fått någon slags dispens. Finns 4 hundcafé i sthlm.

Jaså, det trodde jag inte man kunde få faktiskt! Hur vet du att det är så?

*knapplån*

Blir bara SÅÅÅÅ arg när jag ser hundar inne i butiker. Såg senast idag en dam som hade med sig sin pudel in på KappAhl. Tänker dom inte ett dugg på de med allergi eller rädsla?????

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
563
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 143
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 632
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka