hundens sämsta vän

Sv: hundens sämsta vän

Det är ju helt fruktansvärt, men ett bra program. Det verkar sluta lyckligt för ganska många av de stackars trasiga hundarna iaf. Bra av tv4 att visa detta för att väcka intresse och få folk att uppmärksamma hur mycket idioter det finns...
Men stackars hundar!!
Hoppas att fler kan tänka sig en adoptivhund efter att ha sett detta.

Det är ju helt fruktansvärt, men ett bra program. Det verkar sluta lyckligt för ganska många av de stackars trasiga hundarna iaf. Bra av tv4 att visa detta för att väcka intresse och få folk att uppmärksamma hur mycket idioter det finns...
Men stackars hundar!!
Hoppas att fler kan tänka sig en adoptivhund efter att ha sett detta.

Sorgligt program, och visst får man sig en tankeställare om hur " vi" här inne på buke ibland ojar oss över en missad aktivitet, eller att vi lämnat hunden ensam lite för länge någon gång. Tror nog våra hundar har det ganska bra iallafall:)

Sen får man nog inte glömma, precis som de sa i programmet, att många av "idioterna" inte förstår bättre. Jag som jobbar inom psykiatrin kan på ett sätt förstå att det blir som blir, men det är ju ändå inte okej på något sätt. Det är bara så lätt att glömma att de som är psykiskt sjuka inte har förmågan att förstå vad de gör fel. Sorgligt men sant, men svårt att ändå "hacka" på dem för att de gör fel när de inte förstår.

Joo, självklart, det är inte alla som menar illa! Men tragiskt är det. Det finns ju barn som far lika illa också -eller värre- och tyvärr är det väl så. Men man blir så jävla arg och ledsen!

*KL

Vi har faktiskt en av hundarna från lägenheten man såg ungefär i mitten av programmet. Eller ja. Mina föräldrar har. Troligtvis en korsning mellan powder puff och flatcoated retriever. :crazy:
Hon har anpassat sig riktigt bra faktiskt.
Fortfarande en hel del jobb kvar såklart men det är ju inte så konstigt. Kommer nog bli en riktigt trevlig hund med tid och tålamod.

Läskigt att det kan gå så långt ändå innan någon reagerar. :(

*
Läskigt att det kan gå så långt ändå innan någon reagerar. :(

Ja, hur är det möjligt?

Det var ju bild på huset och det var ett lägenhetskomplex och då vad som sades 42 levande o 6 ? döda hundar i en trea.
Men grannarna då? Allt skällande och stinkande och ylande- ingen som reagerade på väldigt lång tid iallafall?

Scenariot har varit uppe i andra trådar, det finns de här på buke som ihärdat att man inte ska anmäla, inte ska få anmäla hursomhelst och inte anonymt, de kan gudbevars få en okynnesanmälan på sig- det ska pratas med ägarna, men om de inte förstår hur i jisses ska det då hjälpa att prata.

Stacars, stackars hundar och ni såg väl den lilla valpen?:(

Det var visst ett gäng valpar som var precis nyfödda när de klev in och sedan födde en eller två tikar valpar typ dagen efter omhändertagandet. Blev totalt 13 valpar.
Som jag förstod det var kvinnan där med jämna mellanrum och slängde in mat samt slog på TV/Radio högt för att maskera ljudet från hundarna.

I början var våran lilla Doris superstressad så fort Tvn kom på. Nu har hon lärt sig att tv på = snarksova i soffan med polarna.. :D

"kl"

Är det någon som vet vad som händer med ägarna? Får dom hjälp på något sätt? Kan man verkligen städa upp en sån lägenhet så att det går att bo i den igen?

kl
Bra dokumentär och vad hemskt... Naivt nog har jag ändå trott att såpass grov vanvård är relativt ovanligt här i Sverige =(

Gåva skänkt, film spriden och man hade ju gärna velat hjälpa alla.

Var ju mest reklam för hundstallet, dåligt inspelat dessutom dåligt filmat. Det framgick heller inte hur de rehabiliterade hundarna. Stör mig oxå på att de använder stryp o kallar hundarna för vovvar.

Härligt att någon mer stör sig på "vovvar"! Men var väl mest hon som intervjuade som använde det?
Men jag håller med, hade gärna sett mer hur de arbetade. Hade kanske varit bättre med fler program?

Var ju mest reklam för hundstallet, dåligt inspelat dessutom dåligt filmat. Det framgick heller inte hur de rehabiliterade hundarna. Stör mig oxå på att de använder stryp o kallar hundarna för vovvar.

Härligt att någon mer stör sig på "vovvar"! Men var väl mest hon som intervjuade som använde det?
Men jag håller med, hade gärna sett mer hur de arbetade. Hade kanske varit bättre med fler program?

Chefsvetten använde det konsekvent.

Det var det enda jag hörde i hela filmen, jag undrar vilken anledningen var till att kalla hundarna för vovvar...

KL

Min sambo lyfte en fråga som jag tycker är lite intressant. I programmet säger de att de typ bara går runt på donationer osv.
Samtidigt så har de någon form av avtal med polis och länsstyrelsen?

Betalar inte polisen något för att de tar hand om hundarna?

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 488
Senast: monster1
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka