Hunden ska få valar!

Sv: Hunden ska få valar!

håller helt med och :bow::bow:

Jag tycker din tik är jätte fin och jag känner tyvärr ingen hund med dom raserna men lycka till med valparna :D

Jag antar att ni förstår jag menar attityden och inte språket på mitt första inlägg, för där nämde jag inte ett dugg om nått språk!

Bara för er att läsa om mitt inlägg! :smirk:

Måste nog hålla med Gabbi om att värst språk i den här tråden har du.
Dessutom är sista inlägg innan ditt gjort i december, tråden torde därför vara tämligen inaktuell.

Och skrev jag någonstans att det är valparna jag vill prata om? Nej, det är vissa människors a t t i t y d här på buke jag blir ledsen över!

Jag antar att ni förstår jag menar attityden och inte språket på mitt första inlägg, för där nämde jag inte ett dugg om nått språk!

Bara för er att läsa om mitt inlägg! :smirk:

Vi förstår mycket väl att du inte menade språket. Jag däremot menade ditt språk. Det går inte att klaga på andra när man är oresonlig och dryg själv, och det är just vad du är här och nu. Smirk-smileyn brukar inte vara särskilt uppskattad heller.

Och skrev jag någonstans att det är valparna jag vill prata om? Nej, det är vissa människors a t t i t y d här på buke jag blir ledsen över!

Men vad har det med saken att göra? Tråden är väl lika gammal för det?
För mig går språk och attityd hand i hand. Man uttrycker dålig attityd med dåligt språk.

Ja, jag kanske är hård i mitt ordval men jag är lika hård med vad jag tycker, och jag tycker att det var
förbaskat många som var rent ut sagt ELAK och dum mot TS bara för att hon ville ha en bild/bilder på en specifik blandras! :smirk: Det vissa skrivit här kallar jag mobbning, och blir så arg och ledsen på folks saknad av respekt.

Och Gabbi, jag gör en sån smilis för att jag tycker du förtjänar en sån, tror du jag bryr mig i vad alla andra tycker om den smilisen eller?! Nej.

Alisa; Ja, det var off topic och ber om ursäkt för det. Jag lämnar nu tråden.

Senast ändrad av en moderator:

Jag håller med dig om att vissa som skrivit i tråden enbart verkar vara ute efter att ställa sig in hos andra användare och vissa har verkligen fel attityd för att motverka blandrasavel.

Men för att motverka dåliga attityder på ett forum så kan kan man inte gå in med en shitty attityd själv, det får liksom en motsatt effekt.

Du pratar om mobbing, men man löser väl inte mobbing med att gå in med shitty attityd mot mobbarna ?

Och Gabbi, jag gör en sån smilis för att jag tycker du förtjänar en sån, tror du jag bryr mig i vad alla andra tycker om den smilisen eller?! Nej.
.

För att jag sa till dig att du inte direkt själv ger ett trevligt intryck? Ok, då har du efter en relativt kort sejour på buke verkligen lyckats visa var du står.

Tänk om vi människor skulle bry oss lika mycket om "stamtavlor" innan vi förökar oss. Borde vi på andra, tredje daten fråga hur den andres farmor o farfar o mormor o morfar mår innan vi går vidare.... hm.

Visst finns det väl renrasiga hundar med diverse fel och brister också, t.o.m. om de är avlade på en kennel. Beror inte en hunds beteende till stor del på hur den uppfostras? Jag menar ras är ju inte det enda som inverkar på lynnet.

Så länge hundarna är någotsånär lika stora är det väl ok. En jättehane och en minihona skulle väl vara ganska ansvarslöst.

Blev jätteförtjust i en New Foundland/Berner sennen-blandning i somras. Jättegullig, men dreglade inte som alla andra New Founlandshundar. Tänk om alla blandningar av de raserna alltid blev likadana, då hade jag kanske haft en sån nu.

Alla hundar ska ju ändå omhändertas och kräver tid av sin ägare oberoende av ras. Snäll mamma och snäll pappa tycker jag låter som ett helt ok kriterium.

Snäll mamma och snäll pappa tycker jag låter som ett helt ok kriterium

Jag hoppas du skämtar?

För vad händer om mormor och morfar är elaka samt farmor och farbror grav HD ? Något du kan undvika på en renrasig men som är väldigt svårt att ens veta om du köper blandras.

Så blir man fortfarande nyfiken på varför ägarna till de två hundarna inte kör dem i renrasaveln om de nu är så bra och uppfyller alla mentala och hälsomässiga krav.

Om de två första kullarna togs "bara för skojs skull"... vad skiljer dem ifrån denna? :confused: Var de två kullarna bara ännu mindre genomtänkta?

Tänk om vi människor skulle bry oss lika mycket om "stamtavlor" innan vi förökar oss.
Det där är bara relevant i vissa delar. Det går inte att jämföra hundar och människor och avel på dessa. Vi människor är inte framavlade för olika uppgifter. Ponera dock att det skulle fungera i teorin att avla fram människor till olika arbetsuppgifter. Om vi har "människorasen" polis tex så är dessa poliser från början i stort sätt. Mycket sitter genetiskt och endast träning för att förfina dessa kunskaper behövs. Sen tar vi rasen politiker. Dessa är, om inte födda till vänster, moderat, miljöpartist osv, så åtmistone olika grader av röd och blå redan från födseln.
Tar vi då och korsar en polis med en politiker så torde det snurra rejält i huvudet på blandpersonen. Vad gör blandisen när h*n kommer på pappas partikamrat för grov rattfylla? Eller hur blir det när h*n umgås med sina politikervänner och polisgenerna sätter in?
Stackars människa vad det måste gå runt i skallen, rena kaoset när de genetiska förutsättningarna krockar med varandra.

Apropå sjukdomar så finns det en hel del personer som avstår från att skaffa barn pga att inte föra vidare genetiska defekter.

Så länge hundarna är någotsånär lika stora är det väl ok.
Snäll mamma och snäll pappa tycker jag låter som ett helt ok kriterium.
Det låter som att du behöver läsa på lite om vad först och främst en hund är. Fortsätt sedan med de olika raserna och om hur de uppkommit.

har inte kollat i tråden på länge ,
men,

Följdfrågor:
*Hur många valpar blev det?
det blev 4 st 2 tikar och 2 hanar
*Har alla funnit egna hem?
Japp, alla är sålda till hem där ägarna är mellan 25 och 35 år, 3 av köparna tränar på bruksklubb (?) varje vecka och 1 jobbar hemmaifrån och har mycket tid för hunden ...

här är lite bilder:

ena hanen, Hilding

andra hanen, Buster

här är ena tiken, hade ingen bättre på henne

har ingen bild på tik nr 2, som heter Doris :)

Det blev jättesöta valpar, verkligen, och det är bra att ni hittat lämpliga hem. Men snälla, tänk dig för ordentligt innan du parar henne nästa gång. Det finns en anledning till att våra hundstall är överhopade med blandraser som ingen vill ha...

Senast ändrad av en moderator:

Det glädjer mig att allt gått bra och att ni funnit seriösa hem till dem! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 766
Senast: Ava22
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 238
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka