Hunden ska få valar!

B

blohme

Vår papillon ska få sin sista kull med valpar
Har haft 2 kullar innan på henne mest för skojs skulle, då har vi använt en papillon-hane , nu har vi betäckt med en dvärgpinscher .
Längtar efter & få se resultatet .

Den 7 januari ska hon få dom , ser ut som hon ska få dom imorgon ;)

Ingen mening med tråden, ville bara få ut det & kanske nån har en korsning som dom kan visa?!

Här är Mindi :

Sv: Hunden ska få valar!

Och vad har du för målsättning med dena kull??
Hur har hennes andra valpar blivit?

Åh shit!!!:eek: Jag visste inte att hundar kunde få Valar:rofl::devil:

I övrigt-fy fan, orkar inte längre engagera mig och säga hur urbota korkat det hela du gör är.....:cool:

Jag tänkte ge dig en föraning om hur den här tråden kommer bli:

1. Du kommer få cyberspö för att du avlar blandraser godtyckligt
2. Några kommer ledsna och säga att de är så less på blandrasbråken
3. Tråden kommer att dö ut

Enjoy! :banana:

Helt rätt!

Du har ju en jättesöt pappis tik!
Så det är väl inte konstigt att vi blir undrande…
Fast samtidigt skriver du att du tagit två kullar tidigare på henne ”på skoj”
Och åtminstone jag blir väldigt frågande:confused:
För jag tycker liksom inte det är en bra orsak till att ta valpar överhuvudtaget….
Kullar tycker jag ska man ta med eftertanke, väl planerat och med en målsättning med varför man parar med just den hanen.
Sedan ska valparna följas upp och en avels värdering av kullen ska göras.

Man har ett stort ansvar, för tiken, rasen och inte minst valpköparna.
Därav min fråga i första inlägget, vad har du för målsättning med detta?

Eftersom vi alla vet vad som kommer att skrivas kan vi väl testa nåt nytt?
Att låta bli.

:bump:

Hum!
Nu tror jag att jag kommit på det, rätta mig om jag har fel...
Du får inte rega en 3:de kull efter henne utan kennel namn och det kostar ju, tror jag, 2000:-

okej, förlåt alla tråkiga människor därute, glöm att tråden skapades ... jag gjorde inte den för att folk skulle ställa taggarna utåt & hoppa på mej .... :smirk:

roliga buke ... :smirk:

och jag som själv har två stycken pinnar här hemma undrar hur hanen är i temperamentet och vilken uppfödare den kommer ifrån?

Varför i herrans namn gjorde du tråden då? Trodde du att du genast skulle få tusen inlägg i stil med "Oh men vilken nussitussi-sötis-hund du har! Min granne har en pincher/papillon-korsning och den är bara sååå söt :love: Kan jag köpa en eller tre av valparna?"

Väx upp.

roliga buke ... :smirk:

Buke är iallafall bra mycket roligare än din syn på hunduppfödning.

de var absolut inte det jag fråga eller var ute efter heller

"Ingen mening med tråden, ville bara få ut det & kanske nån har en korsning som dom kan visa?!"

varför vi tar valpar på henne ? jaa, de kan man undra, dels för att hon blivit så fin & glad de andra gångerna eller hur man ska beskriva det , svårt ... sen för att vi vill ha en själva ...

De vi säljer våra valpar till är ingen som vill ha ngt mer än en sällskapshund, & den personen vill kanske inte heller lägga ut flera 10 000:- för en hund heller ?!

men än en gång, glöm att jag gjorde tråden ... var inte alls meningen att röra till det för er...

de var absolut inte det jag fråga eller var ute efter heller

"Ingen mening med tråden, ville bara få ut det & kanske nån har en korsning som dom kan visa?!"

varför vi tar valpar på henne ? jaa, de kan man undra, dels för att hon blivit så fin & glad de andra gångerna eller hur man ska beskriva det , svårt ... sen för att vi vill ha en själva ...

De vi säljer våra valpar till är ingen som vill ha ngt mer än en sällskapshund, & den personen vill kanske inte heller lägga ut flera 10 000:- för en hund heller ?!

men än en gång, glöm att jag gjorde tråden ... var inte alls meningen att röra till det för er...

Även sällskaps hundar bör ha ett bra temprament och vara friska/sunda eller hur:confused:
Hört talas om dolda fel ansvaret?
För övrigt så tycker jag din tik ser väldigt trevlig och söt ut!

Fast allvarligt talat, om ni ska sälja hundarna till människor som inte vill ha något mer än en sällskapshund, varför blanda in Dvärgpinscher?

De är inte så att vi inte tänkt överhuvudtaget bara för det är korsning, vi har inte satt ihop 2 hundar som vi inte tror ska bli ngt bra efter ....

Yeah - kan du säga varför inte när man inte ska ha den till ngt speciellt ?

När jag tänker sällskapshund tänker åtminstone jag på en hund som inte kräver alltför mycket motion eller aktivering, och dvärgpinscher tycker jag inte hör till den kategorin. Det är en väldigt aktiv ras som behöver få jobba för att må bra.

Tänker inte ge mig in i disskusionen men jag måste bara få säga vad jag brukar säga till en kompis som har tre pinnar: Världens minsta brukshund (apropå aktiveringsnivån på dom)!

Jag tycker inte du ska lyssna på de flesta här. Vill du ta valpar på din tik så gör du det. Skit i vad de tycker, sjukt många här på buke som är så otroligt mot blandrashundar, okey att en del korsningar kanske inte är så bra. Men de flesta klankar ner på ALLA blandningar. Hur kom det fram fler raser från början? jo.. de fanns ju självklart från början? :idea:;)
de som inte gillar blandraser kanske skulle undvika å läsa trådarna överhuvudtaget så slipper ni gå in och bli irriterade?
Lycka till med valparna!

/Kiowa som skiter i om det är blandras eller inte och anser att en del folk är riktigt otrevliga.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 766
Senast: Ava22
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 238
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka