Sv: Hunden ska få valar!
Det borde du kanske göra. Döma hunden efter rasen menar jag. Bara för att en individ är trevlig betyder det inte att den individen inkorsad med en helt annan ras ger trevliga valpar.
Javisst hanen är säkert kanonfin. Men hur är hans kullsyskon? Föräldrar? Vet du det?
Har man en "överpigg och alert" papilliontik och vill ta fram en liten sällskapshund så låter det lite snett att välja en dvärgpinscher som far till kullen då det är en väldigt aktiv ras med stort aktiveringsbehov (trots liten kropp).
Risken är ju rätt stor att ni det blir små överaktiva och mentalt påfrestande hundar som kräver en hel del.
Som ni sedan tänkt sälja som sällskapshundar?
Citerar Yeah som jag tycker formulerade det bra:
Din tik är jättesöt. Inget om det.
Lägger du ut en sån här tråd (och har hängt på buke ett tag) borde du ha kunnat lista ut hur responsen skulle bli.
som jag skrev, vi kolla inte på hela raser , utan på hur hanen var i sättet ... har även bra kontakt med hon som har den här hunden så har träffat hanen många gånger & även sett valpar efter honom ... jag dömer inte en hund efter rasen ...
Det borde du kanske göra. Döma hunden efter rasen menar jag. Bara för att en individ är trevlig betyder det inte att den individen inkorsad med en helt annan ras ger trevliga valpar.
Javisst hanen är säkert kanonfin. Men hur är hans kullsyskon? Föräldrar? Vet du det?
Har man en "överpigg och alert" papilliontik och vill ta fram en liten sällskapshund så låter det lite snett att välja en dvärgpinscher som far till kullen då det är en väldigt aktiv ras med stort aktiveringsbehov (trots liten kropp).
Risken är ju rätt stor att ni det blir små överaktiva och mentalt påfrestande hundar som kräver en hel del.
Som ni sedan tänkt sälja som sällskapshundar?
Citerar Yeah som jag tycker formulerade det bra:
Visst, denna hanen kanske var väldigt lugn, sansad och inte särskilt krävande, men det kännetecknar ju inte "pinnar" i regel. Alltså gör ju användandet av denna hanen det troligare att det kommer bli hundar med en hel del motor, vilket ni ju inte verkar vara ute efter.
Din tik är jättesöt. Inget om det.
Lägger du ut en sån här tråd (och har hängt på buke ett tag) borde du ha kunnat lista ut hur responsen skulle bli.