Hunden i stallet

Sv: Hunden i stallet

Mitt sto sparkade till min hund en gång (hon bet henne i benet och i svansen, till sist tröttnade pållan och satte ut hoven), sen dess har hon respekt för hästarna. Det funkar bra att ha med henne i stallet och med hästarna, hon är med flera ggr i veckan. Jag brukar ha med henne när jag går promenader med hästarna och ibland när jag kör och rider om jag bara ska skritta.
Har en film när vi är på promenad, kass kvalitet men iaf. Jag trampar ner i ett hål på slutet därav mitt "Hjälp" :D

http://s20.photobucket.com/albums/b219/Lazio_/Mollie/?action=view&current=Promenad.flv

Bernen Sennenhundar är såååå självständiga! Min första tik var halvt Bernen S, skitsmart var hon men hon gjorde bara det hon själv bestämt sig för. Hon lärde sig hämta bollen därför att jag sa att hon INTE fick bita sönder fotbollen. Inte bara bet hon sönder den, men hon lämnade den vid mina fötter också! Hon gick bra ihop med hästar, men var inte så intresserad av dem - mer intresserad av vad de kunde göra för henne...

5f02ccde9d38f64411a6bf18b8f9ee72.jpg

Idag är det hennes son Baloo som är ihop med hästarna, och där går det (för det mesta) rätt gosigt till! De bor i samma hage (läs tomt - jag bor i Afrika...) och sedan Baloo fick sällskap av mina hästar så dricker han av deras vatten, äter av deras kraftfoder och sover på deras hö... Och när det gäller duschning så överlåter han det gärna åt Arwen eller Sahara, beroende på vem av dem som har starkast modersinstikter!

49+Baloo+%26+Sahara.jpg

Fast han å andra sidan är också gärna med och hjälper till, som t ex när jag kollar in Arwens juver (tyvärr var hon bara skendräktig!)

49+Milk.jpg

Mmmmmmm vad jag saknar dem just nu!!! (är i Sverige i några månader)

49+Baloo.jpg

Har inga bilder på rottisen och hästarna.

Hon är lite rädd för hästar vilket går över till osäkerhet, skäller gärna och hoppar emot dom. Jag brukar ta hunden i ena handen och hästen i andra (den snällaste av dom) och gå några varv runt hagen tills hunden kan gå brevid mig utan att vara intresserad av hästen. Sitter jag på har hon full fokus på mig men kan springa runt och skälla. Hon har lärt sig att inte jaga hästarna i hagen då våran gråa häststolla har sprungit emot henne ett antal gånger :angel:

Fast jag har inte en Berner Sennen utan en Grosser Schweizer Sennen ;) - dock är de också väldigt självständiga, om inte mer än vad Bernern är..

Vilken kontrast det blir när man får se bilder och läsa beskrivning hur det är i Afrika. Spännande. :)

Är bilder som hööks tagit. Är min häst o vår stora hund som funkar jätte bra ihop med hästarna.. Hänger med ut på alla rundor i skogen.

Däremot min lilla hund (yorkshire terrier) är helt orädd o försöker alltid bita sessan i mulen när hon står o äter hö i boxen=)

Vilka gulliga bilder =).En utav våra hästar hade nog gärna hälsat på hundar,han tycker dom e så söta :p .

Nu vill jag se bilder på era vovvar tillsammans med hästen eller i liknande miljö.

Fungerar det bra mellan er hund och häst?

Någon sådan bild kommer aldrig att tas då min hund är livrädd för hästar efter det att min connemara sparkade honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka