hunden ätit Choklad! hjälp!!!

Sv: hunden ätit Choklad! hjälp!!!

liten tanke bara... det kan inte ha varit så at hunden var nötallergisk? Eller att han reagerade på aluminiumet förstås...?

alternativt då förstås att "systemet" redan var slitet och att det var tobleronen som fick det att till slut tippa över...

800 gram är ju iofs väldigt mycket.

Min hund åt en chokladmuffin i våras(han blev bjuden av en fyraåring när vi vände ryggen till :D ). Jag ringde veterinären för säkerhets skull men vi var helt överens om att köpemuffins inte innehåller särskilt mycket kakao och han visade inga som helst symptom.

Bra fråga faktiskt, det var inget vi öht tänkte på då. Det var ju rätt krisigt när vi kom in...
Veterinären behandlade det som teobrominförgiftning.

Han var rätt vinglig ett tag efteråt. Det tog ett bra tag innan han var helt OK igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 505
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 564
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar