Sv: Hunddagis

Vi är supernöjda med Loppans dagis. Hade sådan ångest när vi insåg att vi var tvungna att lämna vår bebis där men det har vi inte längre om vi säger som så :angel:

De har öppet 06.30-18.30
Såhär står det på deras hemsida:

Hundarna rastas med promenader eller leker i rastgårdar på förmiddagen. Mellan 12 och 14 är det vila och eventuell lunch. På eftermiddagen är det åter promenader alternativt rastgårdar. I den stora rasthagen älskar hundarna att leka. Vi släpper aldrig hundarna lösa utanför rastgårdarna. Under en dagisdag rastas hundarna minst tre gånger, valpar och unghundar fler gånger.

Om olyckan är framme åker vi till djursjukhuset.

Hundarna har med sig egen filt och mat. Vi tvättar filten en gång i månaden mot en ringa kostnad. Alla utrymme städas varje dag. Vi använder inga soffor eller liknande för att undvika kvalster. Anläggning följer jordbruksverkets normer.

Loppan satt först i en stor box med 2 andra hundar men då det var lek utan uppehåll hela tiden flyttades hon till egen box för att kunna koppla av lite också. Nu träffar hon polarna i rastgårdarna i stället :D

Jag gillar vårt dagis dels för att det känns så oerhört fräscht och rent. Men ffa för att personalen är så engagerad i hundarna. De noterar om hon dricker mycket, kissar mycket, inte äter upp, är upp eller ner i humöret osv SAMT försöker hitta lösningar tillsammans med oss. Vi har ex. nu köpt en likadan bädd till Loppan som hon har hemma, kopior på favvoleksakerna. De har promenerat henne innan och efter lek i rastgårdarna då hon har svårt att varva ner (desto lättare att varva upp) och nu har vi kommit överens om att hon bara får leka med andra 2 dgr/ vecka. resterande dagar = enbart promenader. (Promenader sker alltid enskilt på detta dagis).

De är helt enkelt suveräna :bow::bow: och Loppan älskar dem :love: (matte inte sotis, nädå)

Sv: Hunddagis

Låter som ett bra ställe! :)

KL

Jobbar på hunddagis/pensionat och såhär gör vi:

Personal finns på plats alla dagar mellan 8.00-17.00. (Ägaren bor på gården, så någon finns självklart i närheten även när vi i personalen inte är här.)
Dagisgäster har koden till grinden och egen nyckel till hundhuset så hämtning och lämning sker individuellt under dagen efter matte/husses behov. Vi ser dock helst att lämning sker mellan 6.30-8.00 och hämtning mellan 16.00-19.00. Nattning av hotellhundar sker ca 22.00 och om husse/matte inte kan hämta sin dagishund tidigare så vill vi att hunden ist. stannnar över natten för att få så mycket lugn och ro som möjligt för de andra hundarna.

Vi har inte egna rum utan boxar i storlek 2,5 kvm -4,5 kvm. Alla boxar är inredda med liggbräda. Filtar finns det massor av, men de flesta vill ta med sig egen. Nästan alla boxar har egen grusad rastgård ca 6kvm via svänglucka. Det vanligaste är att dagishundarna delar box två och två, självklart beroende på storlek på box och hund. Blandar ALDRIG hane med hane och tik med tik om det inte är hundar ifrån samma familj förstås, varken ute eller inne. Detta medför ju att vi inte håller hundarna i stora grupper mer än om vi har ex. två hanar från en familj och två tikar från en annan. Samma på promenader, 1 max 3 hundar tar jag med mig, anser inte att jag kan ge hundarna tillräckligt med tid och uppmärksamhet om det är flera. ALDRIG lösa hundar utanför grindarna.

Vi har 4 stora rastgårdar med gräs och träd med gott om plats för lek i. ALLA hundar, dagisar och hotellhundar får komma ut och leka och springa i rastgårdarna i omgångar 2-4 gånger /dag beroende på hur många hundar som är här och väder. Alla promenader sker i skogen ca 15-40 minuter beroende på hund.
MEN Hotellhundarna är prioriterade på promenaderna, vi garanterar således inte promenader till dagisarna varje dag. Hotellhundarna stannar oftast 3-14 dagar och behöver oftast mera stimulans och aktivitet än dagisarna.

8.15 Morgonkiss i stora rastgårdarna, därefter frukost.
9-11.45 Ut i stora rastgårdarna, promenader, städning, kundbesök m.m efter rullande schema.
12.00-13.00 Lunch och vila.
13.00-15.30 Samma som på förmiddagen
15.30-16.30 Middag, Sista kissen ute i stora rastgårdarna.
22.00 Kvällskiss i stora rastgårdarna, oftast bara 1 eller 2 hundar ute åt gången så alla hinner göra sitt i lugn och ro. Därefter får alla hundar några nattkex eller annat gott.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur ser en vanlig dag ut för din hund? Jag har ju en längre tids sjukskrivning så jag bygger hela dagen runt Zeldas schema men förstår...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 021
Senast: Acto
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 527
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 187
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Hej! Som rubriken lyder. Har en 6-årig tik som alltid gått på hunddagis. Hon har i stort sett hela sitt liv varit reserverad i möten...
Svar
7
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Smörja skrittmaskin
  • Hovrandsartros
Tillbaka