Kan jag tĂ€nka mig! Var lika med huskykorsningen vi hade- stor skillnad pĂ„ hund!. Ăven vĂ„r tidigare cocker var nöjd sĂ„. Springern vi hade Ă€nnu tidigare behövde dĂ€remot betydligt mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan jag tĂ€nka mig! Var lika med huskykorsningen vi hade- stor skillnad pĂ„ hund!. Ăven vĂ„r tidigare cocker var nöjd sĂ„. Springern vi hade Ă€nnu tidigare behövde dĂ€remot betydligt mer.
Klarar du dig pÄ 6 timmars sömn nÀr du jobbar natt???
Jag har jobbat mycket natt och brukar dÄ sova 8-16.30 för att ens ha en chans att kunna funka pÄ mitt krÀvande nattjobb (sjuksköterska pÄ akutmottagningen).
Om hon Àr 11 Är och nöjd hade jag inte oroat mig eller gjort nÄgra förÀndringar förrÀn hon behöver dra ner pÄ motionen pga ÄldernJag kÀnner mig rÀtt lat nÀr jag lÀser hur mycket era hundar gör! Men jag upplever att min hund Àr nöjd sÄ jag har inte allt för dÄligt samvete.
Jag jobbar hemifrÄn, bor i stuga nu pÄ sommaren och Doris Àr 11 Är.
8.00 - jag stiger upp och sÀtter mig i soffan med datorn. Doris ligger ofta kvar i sÀngen och en stund innan hon flyttar sig till soffan. Hon Àr för det mesta helt ointresserad av att gÄ ut och kissa.
Ca kl 12 - jag tar lunch och vi tar första promenaden för dagen. Ofta 20-30 minuter. Sen viljar Doris i nÀrheten av mig medan jag jobbar. Ibland fÄr hon ett tuggben. Om det Àr fint vÀder kan hon ligga ute pÄ altanen.
16.45 - jag slutar jobba och pysslar ofta pÄ med nÄgot annat en stund, alternativt lagar och Àter middag eller vilar.
18-20 - dagens lÄngpromenad. Oftast 1-2 h men ibland blir det kortare. Doris Àr lös hela promenaden springer inte direkt nÄgot utan hÄller samma tempo som mig.
21 - efter promenaden fÄr Doris mat och sedan nÄgot tuggben som hon Àter i soffan brevid mig.
22.30 - Doris flyttar sig till sÀngen medan jag sitter kvar i soffan.
24 - jag fÄr och lÀgger mig. Om Doris ser vaken ut frÄgar jag om hon vill gÄ ut men det vill hon oftast inte.
SÄ oftast Àr hon bara ute tvÄ gÄnger per dag. Jag funderar pÄ om jag borde tvinga henne att gÄ ut och kissa oftare men tÀnker att en hund vÀl ÀndÄ kan fÄ bestÀmma över det sjÀlv? Ni fÄr gÀrna ha synpunkter pÄ det!
Doris skulle garanterat vilja byta ut ett par promenader mot trÀning men jag Àr lite lat. Blir lite trickstrÀning nÄgon gÄng per vecka och sÄ leker vi med leksak pÄ promenaderna sÄ kan bli lite tricks dÄ ocksÄ.
Jag hade nog sett till att hon kissade pÄ morgonen. Kissar hon inte förens kl 12 dÄ om jag förstÄr rÀtt?? Skulle oroat mig för urinvÀgsinfektion och liknande.Jag kÀnner mig rÀtt lat nÀr jag lÀser hur mycket era hundar gör! Men jag upplever att min hund Àr nöjd sÄ jag har inte allt för dÄligt samvete.
Jag jobbar hemifrÄn, bor i stuga nu pÄ sommaren och Doris Àr 11 Är.
8.00 - jag stiger upp och sÀtter mig i soffan med datorn. Doris ligger ofta kvar i sÀngen och en stund innan hon flyttar sig till soffan. Hon Àr för det mesta helt ointresserad av att gÄ ut och kissa.
Ca kl 12 - jag tar lunch och vi tar första promenaden för dagen. Ofta 20-30 minuter. Sen viljar Doris i nÀrheten av mig medan jag jobbar. Ibland fÄr hon ett tuggben. Om det Àr fint vÀder kan hon ligga ute pÄ altanen.
16.45 - jag slutar jobba och pysslar ofta pÄ med nÄgot annat en stund, alternativt lagar och Àter middag eller vilar.
18-20 - dagens lÄngpromenad. Oftast 1-2 h men ibland blir det kortare. Doris Àr lös hela promenaden springer inte direkt nÄgot utan hÄller samma tempo som mig.
21 - efter promenaden fÄr Doris mat och sedan nÄgot tuggben som hon Àter i soffan brevid mig.
22.30 - Doris flyttar sig till sÀngen medan jag sitter kvar i soffan.
24 - jag fÄr och lÀgger mig. Om Doris ser vaken ut frÄgar jag om hon vill gÄ ut men det vill hon oftast inte.
SÄ oftast Àr hon bara ute tvÄ gÄnger per dag. Jag funderar pÄ om jag borde tvinga henne att gÄ ut och kissa oftare men tÀnker att en hund vÀl ÀndÄ kan fÄ bestÀmma över det sjÀlv? Ni fÄr gÀrna ha synpunkter pÄ det!
Doris skulle garanterat vilja byta ut ett par promenader mot trÀning men jag Àr lite lat. Blir lite trickstrÀning nÄgon gÄng per vecka och sÄ leker vi med leksak pÄ promenaderna sÄ kan bli lite tricks dÄ ocksÄ.
Jag hade nog sett till att hon kissade pÄ morgonen. Kissar hon inte förens kl 12 dÄ om jag förstÄr rÀtt?? Skulle oroat mig för urinvÀgsinfektion och liknande.
Samt att jag hade sett till att hon kissar inför natten.
Jag har ocksÄ en hund som gÀrna stiger upp 12 och vet flera hundar som Àr sÄ.Ja precis, hon gÄr ut först vid 12.
Jag har funderat pÄ om jag borde tvinga ut henne pÄ morgonen men jag har inte hittat nÄgot som visar att det kan vara skadligt att dröja sÄ lÀnge med att kissa. Och hon vill verkligen inte gÄ ut pÄ morgonen, om jag tjatar pÄ henne sÄ att hon gÄr ut sÄ lÀgger hon sig bara pÄ altanen.